Packboxar på garantin??

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Hej, har en GSXR K3a som gått 800 mil, men börjat läcka på höger framgaffel lite olja, inte mycket med i alla fall. hört att det ären del som fått byta detta på sina 03or, fast så pass ny modell.

Vet oxå en del som bytt på garantin, men min återförsäljare var inte helt hundra på detta.

tror ni att det går genom, verkstan vill väl tjäna pengar?

alex

De brukar gå sönder p g a skador på gaffelbenen (t ex stenskott) eller att de torkar ut över vintern. Tror knappast du får igenom det, det är inte handlaren som bestämmer om det är garantiåtgärd utan generalagenten.

Anses vara normalt slitage pga wheelning osv.
Mitt råd är att du fixar det själv. Det är oerhört enkelt och det finns många trådar skrivet om det i forumet. Total kostnad för din hoj blir, inklusive olja som räcker till det andra benet, cirka 200:-

/Freppa

Ibland går det faktiskt på garantin. Hänger väl på vilken sida gen.agenten vaknat på.
Men det vanligaste är nog att man skyller på att man whiilat.

Freppa skrev:
Anses vara normalt slitage pga wheelning osv.
Mitt råd är att du fixar det själv. Det är oerhört enkelt och det finns många trådar skrivet om det i forumet. Total kostnad för din hoj blir, inklusive olja som räcker till det andra benet, cirka 200:-

/Freppa

OK köper man piratdelar lr orginal? har för mig att plocke ner den inte e svårt men att veta hur mycket olja som ska in igen i gaffeln.

finns det nån bra manuel som beskriver hur man gör på nätet?

alex

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...