Packbox till buell

pia2you

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
amatör bygge
Hej

Jag har en Buell thunderbolt S3T - 98

Jag behöver packboxar till framgaffel, o det var inte lätt
..buell är tydligen ur produktion, så HD vill inte hjälpa
..jag har verkligen sökt, men hittar inga :-(

Är det någon som vet var jag kan få tag i ett par packboxar.. någon firma som är superbra och har ett lager..

Till problemet hör att jag har ett artnr. - det numret har upphört och kommit ett annat.. o dom boxarna är 10,5mm höga.. mina är 9,5.
..så det funkar inte, inte via HD känns det som

Hjälp.. snälla någon, alla tips tar jag emot tacksamt!!!

Pia :huvet

Åk in till Momentum så kan dom säkert få fram likvärdiga, i Stockholm kan du även åka till Jacking i Bagarmossen och Christenssen? (i Älvsjö)

Åk in till Momentum så kan dom säkert få fram likvärdiga, i Stockholm kan du även åka till Jacking i Bagarmossen och Christenssen? (i Älvsjö)

Hej o tack.. men jag har kollat med momentum, dom kan inte.. denna boxen har typ två flärpar/läppar som gör dom speciella o svåra att fixa. Christenssen har vi kontakt med iom hjullager, men ska kolla där då även för boxarna.. Jacking var nytt, får kolla! TACK!

Hej o tack.. men jag har kollat med momentum, dom kan inte.. denna boxen har typ två flärpar/läppar som gör dom speciella o svåra att fixa. Christenssen har vi kontakt med iom hjullager, men ska kolla där då även för boxarna.. Jacking var nytt, får kolla! TACK!

Det är ju showa-gafflar på iaf de bueller jag kommit i kontakt med. Så ring och kolla med ngn fjädringsfirma, Tex Kumlins. De har inköpskanaler för de flesta gaffeldelar. Annars så hade då jag läst att HD skulle hålla eftermarknad till Buell. Du kan ju prova att ringa till Probike i Täby tex

ohhhh shit.. de måste ju vara dom.. coolt!!! vad du kan.. superduper.. ska genast kolla o jätte muccho tack för allas hjälp o tips.. guld värt, jag kan kanske fortsätta köra med mina gafflar :yoparty

Det är ju showa-gafflar på iaf de bueller jag kommit i kontakt med. Så ring och kolla med ngn fjädringsfirma, Tex Kumlins. De har inköpskanaler för de flesta gaffeldelar. Annars så hade då jag läst att HD skulle hålla eftermarknad till Buell. Du kan ju prova att ringa till Probike i Täby tex

HD, probike.. nä.. ingen hjälp efter att artnr är fel.. tyvärr, lite dålig service måste jag säga.. men men här fanns.. jisses vad snälla ni är! tar er tid o kollar o massa goa tips o trix. Tack tack

Last edited:
Hej igen..

Jag har nog kollat allt nu.. alla rekomenderade företag i stockholm, momentum m.m. + HD... Jag har även kollat dom två amerikanska firmorna, men alla har packboxar är 10,5.. även dom som ska vara rekomenderat till mig. Konstigt!!! (mina ska vara 9,5 mm höga)

Är det någon annan som har någon liten lösning.. varför finns de olika packboxar 98? var byggdes gafflarna, de ska vara typ WP gaffel.. finns de någon agent, tillverkare?

Det känns som ingen vet något eller varför problem finns.. att de finns olika liksom.. :-(

Hoppas på ett nytt ljus.. som ger hopp
Pia :-)

Hej igen..

Jag har nog kollat allt nu.. alla rekomenderade företag i stockholm, momentum m.m. + HD... Jag har även kollat dom två amerikanska firmorna, men alla har packboxar är 10,5.. även dom som ska vara rekomenderat till mig. Konstigt!!! (mina ska vara 9,5 mm höga)

Är det någon annan som har någon liten lösning.. varför finns de olika packboxar 98? var byggdes gafflarna, de ska vara typ WP gaffel.. finns de någon agent, tillverkare?

Det känns som ingen vet något eller varför problem finns.. att de finns olika liksom.. :-(

Hoppas på ett nytt ljus.. som ger hopp
Pia :-)

http://www.twinmotorcycles.nl/webshop/artikel.asp?guid=YXHFSC&aid=465&cid=214&s=&a=

Hej
Det är fel, den är 10,5 mm hög.. har fått den genom Probike.

Vad är det för mått på gaffeln då?Är det 40mm innerben så kanske det är samma packboxar som i gamla WP 4054 cross/endurogafflar.
www.karlstrommotor.se/sv/articles/2.1772.765605/seal-shaft-ring-40x495x9-blue

hej o hå... det kanske kan vara något?!
..min packbox är typ 40x50x9,5 Så detta är verkligen värt att kolla! tusen tack.. hoppet lever :-)...

Last edited:
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back