Packbox i framgaffel på gsxr 750 Akut

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Hej ett litet akut problem. jag har rivit ner framgaffeln på min GSXR 750 98:a men hur får man isär gaffel benet? jag har fått ur själva fjäder paketet genom att lossa i toppen och bulten i botten på benet och tömt det på olja. men resten då?
Hur skiljer man det inre och det yttre gaffelbenet från varandra så man kan byta packboxen.

Fråga 2
Jag fick en nivå angivelse av en MC mek som sa att jag skulle ha en olje nivå som mätte 99 mm från toppen ner till oljan med gaffelbenet nedtryckt och utan fjäder. måste jag riva isär fjäder paketet oxå ???

Hmm fick isär gaffeln efter jag läst igenom den manualen. men hur fan får jag av fjädern då? hur skall man komma åt med något o lossa skiten. min är inte lika smidig som på bilden

Om du har tagit bort övre "locket" som du justerar fjäderförspänningen med och lossat på dammskyddet, tagit bort låsringen så är det bara att "slå" isär dom, dra till med ett knyck.
Så drar du ytterröret från intre.

ja vist själva fjäder benet får jag isär men då jag skall fylla i olja när jag monterar ihop allt så måste jag ha bort fjädern från "kolven" Detta är inte så smidigt. Hur gör man?

Är den här delen som du menar?

Bifogat

• bla.JPG
    bla.JPG
    56.8 KB · Visningar: 181
  • blöh.JPG
    blöh.JPG
    44.7 KB · Visningar: 133
Last edited:
[YOUTUBE-ID]62YyCsF267I[/YOUTUBE-ID]
Är det det du menar?

O vad smidigt med special verktyg. kan medela att det var inte lika smidigt utan de verktygen :p

jag har precis fått bort min fjäder o ska fylla på olja. Nå tips sen när ja ska lyckas skruva dit toppen igen med olja i gaffeln:S Fjädern är väl lika seg att trycka ihop som innan antar ja:P haha

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph