Packbox framgaffel gsxr

ecke78

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
GSXR 750 -96
Håller på att byta packboxar i gaffeln till min gsxr 750 -96 men jag får inte isär den riktigt. Har lossat bottenskruven och lyft ur delarna inne i gaffel (fjäder osv.) men får inte isär gaffelbenet ur "cylindern". Har lossat låsringen före backboxen men det hjälper inte. Måste jag montera bort delen som man sätter fast hjulet i för att kunna trä ut gaffelbenet andra vägen eller hur går man till väga? kan någon beskriva så vore jag tacksam. :va

Mvh
ecke

Förmodligen bara att ta i litegrann och rycka så slås bussningarna loss.

Gaffel

ecke78 skrev:
Håller på att byta packboxar i gaffeln till min gsxr 750 -96 men jag får inte isär den riktigt. Har lossat bottenskruven och lyft ur delarna inne i gaffel (fjäder osv.) men får inte isär gaffelbenet ur "cylindern". Har lossat låsringen före backboxen men det hjälper inte. Måste jag montera bort delen som man sätter fast hjulet i för att kunna trä ut gaffelbenet andra vägen eller hur går man till väga? kan någon beskriva så vore jag tacksam. :va

Mvh
ecke
Det e bara till att rycka o dra!!!!!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Det låter metalliskt men det e metallringar inne i gafflen som låter mot packboxen så det e bara till att dra!!
:yoparty :yoparty

Last edited:
Har provat att rycka rätt hårt men det låter inte bra och tätningen flyttar sig inte något alls... är lite rädd att något ska paja men det ska väl inte vara något annat är bussningen som stoppar gaffelbenet.. .. eller? någon som vet?

Annars måste man lös med andra delen för att trä ur gaffelbenet andra vägen vilket känns långsökt. Den delen verkar vara gängat på gaffelbenet och låst med en liten liten torxskruv som sitter i sten. Mest troligt locktite, å då måste man till och värma.....

/ecke

Nejdå, det ska ur den vanliga vägen, har du lossat det som du skrev att du hade så är det bara bussningen som stoppar. Det är helt stumt när man rycker tills det helt plötsligt släpper. Jag fick ta i en hel del när jag hade isär gaffelbenen på min.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman