Packbox fixa själv?kawa zxr750 + lite motor frågor

MrDavi

bättre me ränder i backen än i kallingar
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki zxr750 -92 såld,Suzuki rf600r -93
tja nu e de så att packboxen har gett upp i ena fram dämparen,blev en fin 2:a på besiktningen,nu undrar jag hur lätt de e o fixa det själv behöver man nåt special verktyg?väntar fortfarande på min Haynes bok!!!! :huvet
det är en kawa zxr750 -92 tacksam för svar :va
så va det en annan grej tycker att hojen "bluddrar" väldigt mycke innan den går över typ 2000-2200varv

Last edited:
Jag har med hjälp av en kompis en Haynes bok och många timmar lyckats byta packboxar på min hoj. Jag har verkligen tummen fastvuxen i handen dessutom så jag tror att du fixar det :tummenupp

I min Haynes manual stog det att man var tvungen att ta det jävligt piano när man skulle dra isär gaffelbenen. Det slutade med råvåld för att få isär dem så var försiktig men bestämd när du skall ha isär dem.

Lycka till!

ok

väntar fortfarande på min Haynes men visst det blev nästan 200 billigare på nätet!men nån som vet varför det bluddrar under 2000 varv,har bytt stift olje filter o sånt ska även köpa nytt luftfilter,kanske man måste rengöra fuggarna eller ställa in dom kanske andra förslag?nån? :va

Dobban skrev:
2139973 tja nu e de så att packboxen har gett upp i ena fram dämparen,blev en fin 2:a på besiktningen,nu undrar jag hur lätt de e o fixa det själv behöver man nåt special verktyg?väntar fortfarande på min Haynes bok!!!! :huvet
det är en kawa zxr750 -92 tacksam för svar :va
så va det en annan grej tycker att hojen "bluddrar" väldigt mycke innan den går över typ 2000-2200varv

Angande packboxarna sa byter du dem latt sjalv med hjalp av haynes-boken. Fick byta bagge mina och det tog 4-5 timmar i ansprak fran att jag borjade tills jag var klar!

Bluddrar det under 2000 oavsett hur mycket gas du ger? Känns hojen ryckig när du puttrar runt med väldigt lite gas?

förgasar synkning kanske :va

bluddra

nä den bluddrar bara när man ger lite gas o typ liger o småfiser runt 2200varv men drar man gasen så svarar den direkt utan några problem ja man ska kanske kolla o synka förgasarna förra ägaren hade den stående 1.5år

special verktyg

va de nån som visste om det va några special verktyg man måste använda te gafflarna?

Dobban skrev:
2145042 va de nån som visste om det va några special verktyg man måste använda te gafflarna?
På min Fazer satt det 8mm insex i botten på gaffeln som roterade då jag försökte lossa den. Så till vida konstruktionen är som på min, så spettsade jag ett fräscht kvastskaft för mothåll i dämparen och med hjälp av min Jula-muttermaskin och förlängd m8 insex lossade skiten galant...

Thomb skrev:
2145066 På min Fazer satt det 8mm insex i botten på gaffeln som roterade då jag försökte lossa den. Så till vida konstruktionen är som på min, så spettsade jag ett fräscht kvastskaft för mothåll i dämparen och med hjälp av min Jula-muttermaskin och förlängd m8 insex lossade skiten galant...

typ samma på zxr fast 10m insex..
jag kapa av min fasta insex o tog en 10 hylsa o vipps så hade man en perfa insex grejsimojs..
skulle dra åt för den läckte o de gick kanon med muttermaskin :tummenupp

ozeo skrev:
2145930 typ samma på zxr fast 10m insex..
jag kapa av min fasta insex o tog en 10 hylsa o vipps så hade man en perfa insex grejsimojs..
D gjorde on o läsa! :4skrika
Den ja la pengar på kosta skjortan!

Thomb skrev:
2148030 D gjorde on o läsa! :4skrika
Den ja la pengar på kosta skjortan!

e man snål o meckar billigt så kommer man på ideer :7peta :rolleyes: :hihi

faen va skönt..
har kört zxr,n några ggr nu för första gången..
har bara kört den typ 200 m innan..köpte den av brorsan före vintern.

den e så grymt skön..lite extrem körställning men den har grymt vrid..(jämför med min gamla cbr600)
komma passa som fighter så småning om.

Hur har det gått med bytet? Har själv planer på att byta och vill gärna veta hur svårt det är att göra själv. Väntar på Haynesboken och hoppas att den ska komma nu i början av veckan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg