Packad och glad

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Måste bara visa bilder på min hojtransport som jag ska åka iväg med imorgon kväll till Järpen för två dagars körning. Kommer att bo bak i den också, kommer säkerligen bli kallt så mössa medtages. Annars är det luftmadrass och sovsäck som gäller.
Allt som allt med delar och utrustning till detta bygga så kommer jag undan med ca 8.000:-. Tack vare att jag hade ett bra (billigt) utgångsobjekt som varken var besiktat eller skattat.

Bifogat

• IMG_1157.jpg
    IMG_1157.jpg
    227.3 KB · Visningar: 317
  • IMG_1159.jpg
    IMG_1159.jpg
    237.9 KB · Visningar: 508
  • IMG_1161.jpg
    IMG_1161.jpg
    234.8 KB · Visningar: 287
Och där kan man köra RR-hoj?:va

Ja, dom har en liten bana där. Den är bara ca 1.5km lång än så länge. Hoppas på att dom kommer bygga ut den i framtiden, det är riktigt fin asfalt, kort och ganska knixig bana. Byggd av Kall Auto Lodge som brukar köra så man får hyra en dag och köra Porsche där.
Tror ni jag kommer frysa ihjäl bak i fartakuten? Jag har döpt den till det :p

Ja, dom har en liten bana där. Den är bara ca 1.5km lång än så länge. Hoppas på att dom kommer bygga ut den i framtiden, det är riktigt fin asfalt, kort och ganska knixig bana. Byggd av Kall Auto Lodge som brukar köra så man får hyra en dag och köra Porsche där.
Tror ni jag kommer frysa ihjäl bak i fartakuten? Jag har döpt den till det :p

Frent! Finns det 220 volt så SKA man ha värmefläkt!!! Då fryser du INTE ihjäl. Annars, JA! Tyvärr. Tjälen har väl inte gått ur backen än däruppe!!:D

Frent! Finns det 220 volt så SKA man ha värmefläkt!!! Då fryser du INTE ihjäl. Annars, JA! Tyvärr. Tjälen har väl inte gått ur backen än däruppe!!:D

Får packa med mig värmefläkt, för säkerhetsskull. Vet dock inte om jag har tillgång till ström där, vet att det inte finns till däckvärmare IAF.
Jaja, jag skickar väl upp någon bild på sovrummet sedan, nu har ni ju fått se verkstaden IAF.

Snyggt!:tummenupp Men vad är Järpen?:va

Järpen är centralorten i Åre kommun, det var där som systembolaget besöktes när man åkte skidor i Åre på forntiden, Lundhags tillverkar sina kängor där sen är det väl inte så mycket mer att tillägga.
Visst ja, jag tror att det finns ett trafikljus där också :tummenupp

Har du legat under en sten?;):D Det var ju 26-27 grader uppe i Norrland i maj, vägar som fått stängas av på grund av översvämningar m.m.

Har du legat under en sten?;):D Det var ju 26-27 grader uppe i Norrland i maj, vägar som fått stängas av på grund av översvämningar m.m.

Det ligger dock kvar snö på fjällen, skulle tro det är en hel del kvar på åreskutan, kan nog blåsa rätt kallt därifrån på nätterna ;)
Men som dom sjunger: I will survive!

Jaha, jag tittar på SMHI:s (som är en känd meteorologisk institution) hemsida och imorgon ska det i Järpen börja på 6 grader för att sedan peaka på 10 svinvarma norrlandsgrader klockan 15. Sedan blir det 4 grader klockan 23 på kvällen igen. Låter ju sådär 26-27 grader tycker jag.

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-...ble.do?geonameid=2703212&starttime=2010-06-03 22:00:00&endtime=2010-06-04 22:00:00&redirect=false

Vem bor under en sten???:)

här finns bild på banan
http://www.99riderz.com/bana/

och några filmer....

Coolt! Men jag tycker killen på filmen kunde tagit chansen att växla en gång på rakan när han ändå låg på varvstopp!!! Nu ligger han ju på samma växel varvet runt

I will survive!

You will live forever!

Last edited:
Nu börjar paniken komma, har jag packat allt.
Långkallingar - check, tjockstrumpor - check, mössa - check, peruk - check.

Järpen är centralorten i Åre kommun, det var där som systembolaget besöktes när man åkte skidor i Åre på forntiden, Lundhags tillverkar sina kängor där sen är det väl inte så mycket mer att tillägga.
Visst ja, jag tror att det finns ett trafikljus där också :tummenupp

Där finns en vårdcentral också där jag har knäckt extra. Jag skall ringa dem och se till att de beställer in extra gipsmix.....

Där finns en vårdcentral också där jag har knäckt extra. Jag skall ringa dem och se till att de beställer in extra gipsmix.....

På två banträffar där har det bara varit en olycka som det blivit sjukhusbesök av, då var det ett skulderblad har jag för mig.
Jag tänker då inte åka till nå sjukhus! Eller vårdcentral för den delen.
Jag gissar på att du var där vintertid och gipsade handleder?

På två banträffar där har det bara varit en olycka som det blivit sjukhusbesök av, då var det ett skulderblad har jag för mig.
Jag tänker då inte åka till nå sjukhus! Eller vårdcentral för den delen.
Jag gissar på att du var där vintertid och gipsade handleder?

Var där till påsk så precis i gränsen mellan vintersportarna och downhillfolkets ortopedi för att inte förglömma allt partyfolk och deras stukade fötter/krogmackor/klamydiaprov.....

Var där till påsk så precis i gränsen mellan vintersportarna och downhillfolkets ortopedi för att inte förglömma allt partyfolk och deras stukade fötter/krogmackor/klamydiaprov.....

Aha. Skulle nog vilja prova på lite downhill i åre till sommaren... Kommer du vara uppe där och jobba något? :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman