Packa om tvåtaktsljuddämpare

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag ska packa om mina ljuddämpare och undrar om det är något speciellt jag ska tänka på? Finns olika sorters packning/ull? Hur hårt ska man packa innehållet och är det något speciellt att tänka på när de sitter på en tvåtaktare.

Jag kör med vanlig isoleringsull som tål högre värme,lagom hårt packat.
Detta sätt blir billigare men nackdelen är väl att man får packa någon gång extra pga. den kortfibriga ullen.

Funkar dock mycket bra.

Isoleringsull håller lite för kort tid, finns bättre att handla från exempelvis KK.
Packas hårt och tätt.

Nyteknik skrev:
Ok –*tack! Är det någon speciell sort jag ska köpa – så det inte börjar brinna i ljuddämparna! :eek:
Det finns nåt som heter Gullfiber Brandmatta eller nåt liknande, den håller längre än vanlig Gullfiber.

Nyteknik skrev:
Jag har inte tid att beställa, tyvärr. Måste ha dem klara till tisdagsträningen på Sviestad nästa vecka.

Jag har en rulle liggande i garaget, beställer du nytt kan du få låna den rullen av mig.

oFFkeFF skrev:
Jag har en rulle liggande i garaget, beställer du nytt kan du få låna den rullen av mig.

Lyfter denna tråd "lite". Jag måste också packa om min ljuddämpare (även med öronproppar så låter det för mycket). Det jag skulle behöva är en matta som jag rullar runt röret inuti ljuddämparen och kanske surrar med ståltråd.

Det du köpte från KK verkar vara någon form av matta. Har det funkat bra? Hur mycket är en förpackning? Hur mycket kostade det?

Mvh,

EasyRider skrev:
Lyfter denna tråd "lite". Jag måste också packa om min ljuddämpare (även med öronproppar så låter det för mycket). Det jag skulle behöva är en matta som jag rullar runt röret inuti ljuddämparen och kanske surrar med ståltråd.

Det du köpte från KK verkar vara någon form av matta. Har det funkat bra? Hur mycket är en förpackning? Hur mycket kostade det?

Mvh,

Det är väl bara att gå in i en crossbutik och chacka en kostar typ 100 spänn

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger