Packa om dämparna

Okaj, det här var nytt för mig. Trodde bara man packade om när ullen var typ helt urblåst.

...Varför packa om så tätt som 1-2 år?? Har kört 2000mil med mina dämpare typ.

Blir ljudet dovare om man packar om? Låter den bättre? Man vill väl inte att den ska låta lägre? Då är det väl bättre att häva på original...

STÖÖÖÖÖÖN varför läste jag denna tråden. Nu måste jag packa om min burk också!! :huvet

körde tills innerröret började skallra för att det var tomt runtom innan jag packade om ,metall mot metall skallrande är inte så jäkla kul o höra på .
funkade 2800 mil innan skallrandet vart förjävligt så 1-2 år lät kort men encylindrigt och tvinnar har kraftigare avgaspulser så där kanske det är nödvändigt såpass tätt

Jag var och köpte dämparmatta. den är 50*100cm. Är det tänkt att den ska vara till båda dämparna eller ska den vara till den ena? Anledningen till att jag frågar är att det finns mattor som är 50*50cm men då jag misstänker att de är lite tjockare, eller?

Instruktion:
Det är väl bara att rulla in röret, vira lite ståltråd runt och sedan på med kolfibern?
En del säger att man måste ha någon sorts ull innerst mot själva röret innan mattan viras på, stämmer det?

Jag tänkte dra lite ståltråd genom innerröret innan för att få lite dovare ljud, tror du att det kommer att fungera (orgonal på sportdämparna är det ju inte så, kanske är onödigt)?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT