pack boxen

zx6rman

none
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
italiano
Hej! vad kostar det ca att byta pack boxen i framgaffeln på en retta -99 (blå) om man lämnar in den på verkstad???
Nån som vet, eller är det nått man lätt byter själv utan krångel?? har en förmåga att slå sönder saker om dom krånglar allt för mycket.

Vet väl inte vad det kostar till en R1:a.

Men när jag lämnade in bägge gaffelbenen (lösa) till min ZZR-1100 så kostade det med material och arbete ca 400:-

Lämnade dem på morgonen, hämtade dem vid lunch.
Hade tagit mig betydligt längre tid kan jag säga.

Lyfter tråden med att jag skall lämna in den på tisdag för box byte och skulle vart intressant att veta priset innan så man inte får en chock :tungan

mamartin skrev:
Lyfter tråden med att jag skall lämna in den på tisdag för box byte och skulle vart intressant att veta priset innan så man inte får en chock :tungan

jag fick svaret 1500:- från några firmor här runt borås trakten.

det tycker jag var svindyrt därför åkte jag till Wilbers i herrljunga där man fick superbra pris och service! :tummenupp

Kollade runt lite när jag skulle byta förra veckan.
3000 på Yamahacenter, sedan allt från 2000 till billigast 1200 kr på
friggagatan. (Piratpackboxar dock)

Deadmetal skrev:
Vet väl inte vad det kostar till en R1:a.

Men när jag lämnade in bägge gaffelbenen (lösa) till min ZZR-1100 så kostade det med material och arbete ca 400:-

Lämnade dem på morgonen, hämtade dem vid lunch.
Hade tagit mig betydligt längre tid kan jag säga.
400???? materialet är ju dyrare nästan, det lät billigt som fan:)

Ravetrancer skrev:
400???? materialet är ju dyrare nästan, det lät billigt som fan:)

Det är väl inte up side down gaffel på ZZR:en?
Det skulle i så fall kunna förklara att det är billigare.

Huga...det var inte billigt...Jaha då får man leva fattigt resten av veckan då bromsar, ventiljustering och bänkning också skall göras. :rolleyes:

Men är det akut att byta packboxen, den läcker ju inte så väldans mycket olja, jämt så att man ser det bara, inte så det rinner precis, kan jag köra ändå ett tag eller är det att avstå körning tills det är fixat???? är ju så sugen :)

Min läcker inte heller så mycket men till slut blir det mindre olja än den andra och försämrar egenskaperna. Jag har kört en del sen min börja läcka men kanske skall köra ganska lugnt så du inte får vobbel eller annat elände.

Ghost skrev:
Det är väl inte up side down gaffel på ZZR:en?
Det skulle i så fall kunna förklara att det är billigare.

Exakt, det är en vanlig gaffel på den.
Om det priset var rätt sen ska jag låta vara osagt, men det var det pris jag pyntade.
Och det var en Kawasaki verkstad som gjorde jobbet så jag fick garanti på jobbet dessutom. :tummenupp

Nu har jag ringt runt och kollat vad det skulle kosta att byta packboxen, och jag fick kostnads förslag på allt mellan 600 och 2500kr kan det verkligen stämma att det kan variera så mycket, knepigt tycker jag :confused:
Dessutom var det en märkesverkstad som var billigast, dom mindra anonyma var dyrast..

zx6rman skrev:
Men är det akut att byta packboxen, den läcker ju inte så väldans mycket olja, jämt så att man ser det bara, inte så det rinner precis, kan jag köra ändå ett tag eller är det att avstå körning tills det är fixat???? är ju så sugen :)

Mina läcker med.. har gjort det i snart en vecka.. jag var ute o åkte i dag.. o helt plötsligt hade jag ingen frambroms.. antar att det måste ha varit olja på skivorna eller nått.. även fast det inte läcker mycket för mig heller..
hade nyss wheelat kan sägas..

inte så roligt när man kommer i 120 inför en skarp kurva o märker att man är utan frambroms.. fick hjärtat i halsgropen.. men det gick bra som tur var.. fick gå halft på sladd genom kurvan..

men sen funkade det efter ett tag igen.. men jag for hem :7peta

TALLE skrev:
Mina läcker med.. har gjort det i snart en vecka.. jag var ute o åkte i dag.. o helt plötsligt hade jag ingen frambroms.. antar att det måste ha varit olja på skivorna eller nått.. även fast det inte läcker mycket för mig heller..
hade nyss wheelat kan sägas..

inte så roligt när man kommer i 120 inför en skarp kurva o märker att man är utan frambroms.. fick hjärtat i halsgropen.. men det gick bra som tur var.. fick gå halft på sladd genom kurvan..

men sen funkade det efter ett tag igen.. men jag for hem :7peta
lät riktigt farligt det där, jag har satt en kartong bit mellan gaffeln och bromsskivorna, sen såä får jag väl köra lungt, om det går, tills det blir fixat, det är ju så långa vänte tider :( :(

zx6rman skrev:
lät riktigt farligt det där, jag har satt en kartong bit mellan gaffeln och bromsskivorna, sen såä får jag väl köra lungt, om det går, tills det blir fixat, det är ju så långa vänte tider :( :(

hade du bott närmare kunde jag göra det, men det är inte svårt att göra de själv. Ta isär ena och så kommer du ihåg var allt satt, sen den klar så tar du nästa. Skit enkelt. Åk och köp ett par packboxar nu och prova. Glöm inte att packboxen sitter med en låsring, den kan också sitta lite hårt när man ska ta bort den.

Min hoj var inne på verkstad igår för packbox byten och bänknig. Packbox jobbet kostade 800kr inkl. olja och material och bänkning med inställning 1100 kr. Var lite svettigt att åka dit och betala när jag läst denna tråd först =) Hojen går mycket bättre nu så det är att rekomendera att göra en bänk med inställning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT