Pacbox byte bakhjul! tips?

KoStA

Crossmördarmaskin pilot
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
03:a Honda Cr250
Har tagit mig an att renovera bakhjulet på min cross (byta lager, packboxar och ekrar)

Allt var frid och fröjd tills det var dags att pressa in dom nya packboxarna.
Alltså fan i helvete det är totalt omöjligt ju! har aldrig varit med om så motsträviga packboxar. :mad: :huvet

Har testat både att knacka in dom, och pressa in dom.
Resultat: 2 trasiga packboxar:gnissla

Finns det några knep (förutom att svarva navet) ?
 
Kolla noga så att det inte finns grader där p-boxen ska sitta,fetta in p-boxarna,ta sedan en hyllsa med samma diameter och knacka sedan försiktigt.
Det bästa hade varit att montera dit kappslade lager,dels håller lagren bättre sen gör det ju inget att p-boxarna blir misshandlade under monteringen för det är ju ändå bara för syns skull !

Lycka till
 
Det är kapslade lager, packboxen är som ett extra skydd iom att en cross går i sand och lera..

Det var så jag gick tillväga :( (försökte även att pressa med hylsan och ett skruvstäd) dom vägrar att gå i!
Det är är som att dom skule vara 1mm för stora trots att det är rätt packbox enligt reservdelslistan.
Alltså jag får inte ens i dom lite grann, när jag försökte pressa den ena på plats så fjädrade den ur igen när jag släpte spänningen på skruvstädet :huvet:

Hörde med en polare som har en annan cross men samma bekymmer

(funderar nästan på att svarva lite i navet)

Ja, får väl se om det går med nya packboxar, ska köpa 4 denna gång:yoparty
 
Ahaa låter knepigt.
Mät p-boxen och sen i navet,p-boxen lär ju vara för stor.
Låter som det tycker jag.
Har själv aldrig haft detta problem.

Hoppas det löser sig.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top