Paaaanik! Bilverkstad att lita på??

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Trampcykel
Så glad man blev när man kom ut i bilen imorse och insåg att det regnar in rätt bra i kanten på takluckan!!!:huvet
Dessutom funkar ju inte den där jäkla takluckan över huvud taget! (Ellucka)

Utbudet av verkstäder i den här stan är ju enormt!!! Annat var de i Östersund :rolleyes:
Känns inte som man vågar vända sig till vilken som helst...?

Har ni nå tips på en bra verkstad ni litar på??? :Bugar

Nu vet jag ju inte vilket fabrikat fröken har valt, men en märkesoberoende verkstad som jag tycker var bra är SM Motor på Klangfärgsgatan i Västra Frölunda.
Ifall det är en bil som är tillverkad i detta århundradet skulle jag nog alla gånger det gäller el- eller motorproblem åkt till en märkesverkstad.

Kanske skulle skrivit de, en Nissa Primera -96
Pratade med SM Motor men dom kunde inte fixa sånt :(

Kanske skulle skrivit de, en Nissa Primera -96
Pratade med SM Motor men dom kunde inte fixa sånt :(

Med en 13 år gammal bil är det väll bara ett ta silvertejp på utsidan och silikon under om man inte tror att det kommer hålla!:D

Hedin Bil på Mölndalsvägen är väl återförsäljare för Nissan och har verkstad.

Annars kan jag rekommendera Olskrokens Bilverkstad. Aukt. Hondaverkstad men har från jobbet även lämnat in andra märken, bla Hyundai där för service.

Læmnar du den på mærkesverkstad så kan du rækna med samma kostnad som du gav før bilen. Jag satt som kundmottagare på Hedin bil i Strømstad før tre år sen., då var timkostnaden før Nissan på 680sek plyss moms. Sen ær ju dom førbenade takluckorna ett helvete.Så de ær nog inte gjort på en timme nej...Men kolla instruktionsboken, har før mig att de ska stå hur man kør elhissen manuellt (ev en skruv i mitten på takluckemotorn) Øppna den isf och se om de ræcker och byta list. :)

Jag fick en Haynes manual över till Primeran när jag sålde min.

Sugen? Då kan du fixa allt själv sedan :yoparty

Måste du ha taklucka? Limma igen skiten så slipper du problemet!

En glasmästare nära dig hjälper gärna till.

Där har du lösningen!

Bara be glasmästaren dra en sträng runt hela luckan och sen kan du erbjuda honom en rejäl fika och fråga vad han vill ha för besväret.

Done deal i mina öron!

Där har du lösningen!

Bara be glasmästaren dra en sträng runt hela luckan och sen kan du erbjuda honom en rejäl fika och fråga vad han vill ha för besväret.

Done deal i mina öron!

Nu när solen skiner igen så är inte problemet lika akut. Men inatt kommer regnet och då blir det nog paaaniiik igen.

Mvh glasmästarn

Säg inte så, jag vill inte ha mera regn! Snart är de f*n dags att skaffa badankor i min bil! :D

haha va ska du ha för den då? :banana

100:-, 50:- om du hämtar den. Vill mest bli av med den.

En sak som kan vara värd att kolla är dräneringskanalen, öppna luckan manuellt och kolla efter ett hål där vattnet skall rinna ner. Sen kör du i tryckluft för att vara säker på att den inte är tät.

Annars har jag badankor att kränga också :jäs

Hur sjutton öppnar man den manuellt då? Behöver nog den där jäkla boken! Var bor du???

Hur sjutton öppnar man den manuellt då? Behöver nog den där jäkla boken! Var bor du???

brukar finnas nån form av lucka i taket så du kommer åt motorn. Motorn brukar man kunna dra runt med nån form av insexnyckel eller liknande.

vill du få professionell hjälp vänder du dig till en märkesverkstad (=DYRT). vill du fixa problemet snabbt och enkelt så har jag en liten verkstad man kan lita på, PM:a för nummer dit!

Ma/la bil på galvaniseringsgatan på ringön Amir som har verkstan fixar allt har känt han personligen i 15 år och lämnar allt till honom

Back