P4 Northwood!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Jag har jagat en P4 Northwood CPU hela dagen nu utan framgång! Vill ha en på 3.0 eller 3.2 GHz till min MSI MEGA PC, då en Prescott drar för mycket ström och inte kan köras tillsammans med ett vettigt grafikkort.

Finns det möjligtvis någon därute som har en CPU till salu, eller som vet var jag kan hitta en? :confused:

Det är ett barebone system, så det finns inga större än 250W till den modellen...

Last edited:
McFille skrev:
Jag har jagat en P4 Northwood CPU hela dagen nu utan framgång! Vill ha en på 3.0 eller 3.2 GHz till min MSI MEGA PC, då en Prescott drar för mycket ström och inte kan köras tillsammans med ett vettigt grafikkort.

Finns det möjligtvis någon därute som har en CPU till salu, eller som vet var jag kan hitta en? :confused:
Ja då var det jag igen. P4 2.4c och upp till 2.8c är jätte vänlig att klocka upp till dina hastigheter utan att öka stömmen nämvärt. Just 2.4c brukar dom alltid få upp till 3.2 ghz. Kanske nå att tänka på. men för att få upp en 2.4 så tror jag att man behöver öka strömmen faktiskt. Min 2.8 kör jag i 3.150 utan volt ökning.

Jaja lite OT men........

Uffe - Tack för hjälpen, har redan kollat alla möjliga annonssajter, men jag skickar ett mail till företaget.

Mcfille: säg till om du inte hittar nån, jag funderar på att uppgradera till 3.2ghz cpu av den nya sorten (1mb cach, 800mhz buss).
och isåfall kan du tjacka min 3.0´a av modell 0.5mb cach / 800mhz buss.

om det inte är 533mhz buss du ska ha dvs...

/N

isse skrev:
Mcfille: säg till om du inte hittar nån, jag funderar på att uppgradera till 3.2ghz cpu av den nya sorten (1mb cach, 800mhz buss).
och isåfall kan du tjacka min 3.0´a av modell 0.5mb cach / 800mhz buss.

om det inte är 533mhz buss du ska ha dvs...

/N
buzz hastigheten ha ingen betydelse, Moderkort är bakåt kompatibla ifall det behövs. HAr man tur kan en BIOS uppdatering få igång högre buzz hastighet

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet