P3:s propaganda

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nu har jag tröttnat.

Det kan inte bara vara jag som stör mig nåt hemskt på hur i princip allt som sägs i P3 genomsyras av vänsteråsikter och politisk korrekthet. Det är förvisso inget nytt fenomen men jag tycker det har blossat upp mer den senaste tiden. Möjligen pga att det är valår.

Den andra sidan(läs Allians mfl) får aldrig komma till tals men får utstå kritik för vad de än har sagt eller gjort. Det finns ett flertal program med tydlig vänstervinkling, bla Christer i P3, men programmet Tankesmedjan tar nog ändå priset. I Tankesmedjan framställs, i varenda program jag har hört, Alliansen i allmänhet och Moderaterna och KD i synnerhet som hin håle själv. Extra bitsk är Liv Strömqvist som med medstämmande hummanden från de övriga får skrika ut sitt hat i otäck aggrofeministisk ton helt oemotsagd. Hon är dessutom ännu en "journalist" som säger J istället för R. Bara detta talfel borde leda till en granskning egentligen. :rolleyes:

Det finns dock en medverkande som heter Jonathan Unge som har mer neutrala åsikter men han känns lite utfryst eftersom de andra tydligt inte har samma åsikter som honom. Och då ska man veta att det verkligen inte rör sig om några högervridna åsikter. Jag funderar lite på om de har med honom just för att undkomma anmälningar från Grn.

Som exempel tog han upp att Sveriges unga muslimer skulle bjuda in homohataren Abdullah Hakim Quick som alltså anser att alla homosexuella bör mördas. Om detta hade varit nån annan än just Sveriges unga MUSLIMER hade de andra förstås upprörts nåt fasansfullt. Kolla bara hur Åke Green förlöjligas så fort tillfälle ges.

Men nu var samtliga andra helt likgiltiga för dessa sjuka åsikter och hasplade ur sig att SUM verkligen inte står för någon åsikt som är kännetecknande för muslimer. Jag hade velat se dem försvara tex andra pingstvänner på det sättet. Nu är ju det här sopat under mattan av svensk media verkar det som medan Åke Greens åsikter om homogiften(:eek:) alltså lever vidare.

Stäng av radion då, brukar det alltid vara någon smartskalle som ropar här. Och det gör jag också. Jag blir så förbannad så jag skakar varenda gång. (Lyssnar inte särskilt mycket på P3 alls egentligen och där behöver jag hjälp. Jag återkommer om det.) Men det är inte så enkelt. SR får alltså ostört sprida ensidig politisk propaganda och sitta och frottera sig med likasinnade med hjälp av licenspengar. Och det är principiellt FEL!

Hur som helst. Efter att ha läst på Granskningsnämndens hemsida www.grn.se fann jag en sida där Radio- och TV-lagen dras i korthet. http://www.grn.se/grn/pages/Page____1416.aspx

Tydligen gäller hårdare regler för SR och SVT än för kommersiella kanaler, vilket är bra men uppenbarligen inte efterlevs. Läser man vad som står så ser man ju direkt att SR bryter mot dessa bestämmelser dagligen. Främst i form av att man bryter mot opartiskheten och ställningstagande i kontroversiell fråga och skyldigheten att ge påhoppade personer chans att besvara kritiken.

Nu har jag letat upp ett inslag från nämnda program på nätet, där Tobias Billström förlöjligas pga sitt förslag att bygga barnhem i de sk ensamkommande flyktingbarnens hemländer. Det finns säkert värre inslag men jag hade inte tid att sitta och leta i deras arkiv mer. I alla fall gjorde jag en anmälan mot detta inslag men i princip varje program de sänder skulle nog kvalificera sig för en anmälan.

Jag behöver nu hjälp. Har du hört ett inslag du tycker sticker i ögona för mycket eller om du hör ett i framtiden, anmäl det till Granskningsnämnden. Även om det inte går vidare och de fälls så har man ändå gjort nåt och, vem vet, rätt som det är kanske det tar skruv. Anmälan görs här: http://www.grn.se/grn/pages/ReportForm____589.aspx och tar ca 5-10 minuter.

Anser du dig inte ha ork eller tid att anmäla något du hört kan du istället PM:a mig så tar jag hand om det men rent spontant tror jag det gör mer nytta om flera olika personer står för anmälningarna.

Annan input eller erfarenhet om detta, tex juridisk, mottages gärna.

Tack för ordet! :)

:tummenupp

Håller med, går ju knappt att lyssna på radio utan att bli lack på allt vänstersnack nu för tiden. Nästa gång jag hör nåt som tydligt brytter mot reglerna ska jag skicka in en anmälan(hör alltid något sådant här minst 1 gång i veckan och då lyssnar jag bara på radio i bilen).

Nu har jag tröttnat.

Det kan inte bara vara jag som stör mig nåt hemskt på hur i princip allt som sägs i P3 genomsyras av vänsteråsikter och politisk korrekthet. Det är förvisso inget nytt fenomen men jag tycker det har blossat upp mer den senaste tiden. Möjligen pga att det är valår.

Håller med dig. Lyssnar bara på P3 när jag sitter i bilen, men har också reagerat över deras extremt färgade kommentarer på senare tid. Kan inte komma ihåg att det varit så här tydligt tidigare.

Bra info om hur man går vidare. :tummenupp Då finns det ju alla förutsättningar att göra något åt saken.

Fast hela grejen med just tankesmedjan är att de får ha partiska åsikter. Det är programidén. De ska sitta och spåna med sina högst personliga åsikter.

Barasåruvet.

Edit: Tydligen inte längre. Men de malde på som fan om hur partiskt och o-PK det skulle vara när de sände reklamen när det skulle börja.
Dessutom är tänkt att vara ett humorprogram och som vi alla vet så brukar de flesta moderna humorprogram i radio vara totalt meningslösa helt utan humor. Så det är int lönt att lägga någon större vikt vid det.

Jepp, jag brukar lyssna på P3. Får bara in P3 och P1 i garaget.

Last edited:
Vafan, det är ju statlig media? Det är ju likadant i kina o korea och cuba också?
De säger allt vi behöver veta, lyssna inte på de korrupta kapitalistiska skatte-
smitarnas bondfångeri. Lyssna istället på staten, de vet vad som är bäst för oss! :rolleyes:

Vafan, det är ju statlig media? Det är ju likadant i kina o korea och cuba också?
De säger allt vi behöver veta, lyssna inte på de korrupta kapitalistiska skatte-
smitarnas bondfångeri. Lyssna istället på staten, de vet vad som är bäst för oss! :rolleyes:

Och det är en borgerlig regering som styr den här staten.

Antingen är dom dåliga på att styra, eller så skiter dom i all den påstådda vänsterpropagandan i svenska media, eller så är ni helt enkelt överkänsliga.

Min gissning är att det är en kombination av alla tre.

Däremot ser jag gärna att det kvoteras in en hetrosexuell man i någon enda radiokanal, samt att den eviga fjortonåringen Kitty Jutbrink beläggs med sändningsförbud.

eller så skiter dom i all den påstådda vänsterpropagandan i svenska media, .

Det borde de inte göra. Medias makt är stor. Det är just därför detta är så fel.

Fast hela grejen med just tankesmedjan är att de får ha partiska åsikter. Det är programidén. De ska sitta och spåna med sina högst personliga åsikter.

Det är okej att ha egna åsikter men då skulle de haft det som en debatt där alla medverkande hade olika ståndpunkter. Annars får de fanimej kalla det Kommunistradio eller nåt liknande så folk vet vad det är.

Har för mig de politiska ungdomsförbunden hade sändningar i närradion, kanske de fortfarande har. Det är helt okej, men alla partier ska få ha samma sändningstid och villkor.

Btw är det fan ingen humor i det programmet. Idioterna sitter och terroriserar nån riktig sk tankesmedja och det är inget kul alls om man inte gillar Stefan o Krister. Den där falska, äckliga veganvänsterkänslan smyger sig in i allt de säger och då kan inget bli roligt.

Unge är rolig på riktigt och sjukt trevlig. Snackade med honom efter ett standup han körde här i Göteborg. Tyvärr känns han bakbunden i det här programmet. Tro mig, den standup:en han körde var inte särskilt rumsren eller PK. Hade han kört den i radion hade de andra fått totalkrupp. :D

Last edited:
Det borde de inte göra. Medias makt är stor. Det är just därför detta är så fel.

Jag ser aldrig på SVT och lyssnar helst inte på P1,2,3 heller, men så illa som somliga här påstår att det är kan det bara inte vara.

I såna fall är dom som sitter vid makten inkompetenta i vilket fall.

Jag ser aldrig på SVT och lyssnar helst inte på P1,2,3 heller, men så illa som somliga här påstår att det är kan det bara inte vara.

Vad ska de göra då? Köra en Stalin? Mörda alla befintliga journalister och ersätta med nya med deras åsikter?

Problemet med media, lärarkår och soc-tantsyrket är att av någon vrickad anledning söker sig ett visst vänsterklientel dit. I Sverige iaf. Det tragiska är att det har blivit något av en tradition och de håller varann bakom ryggen. Genomruttet helt enkelt. Och de befinner sig på positioner där just den typen av personer kan göra allra mest skada.

P3 är helt klart värre än SVT men efter att ha jämfört SVT:s nyheter med bla BBC och CNN under Irakkriget så förstår man vidden av vinklingen. De är nästan som Fox fast tvärtom.

Apropå Fox News så är de också patetiska med sin vinkling och sina försköningar men skillnaden är att de inte hycklar och är privatägt.

Vad ska de göra då? Köra en Stalin? Mörda alla befintliga journalister och ersätta med nya med deras åsikter?

Det behövs inte köras någon "stalin" och mörda någon.

Det går att omplacera kommunistdräggen till faktagranskare och tillsätta nya frontfigurer som för den talan som ledningen vill ska föras.

All svensk media har varit högerstyrd en gång i tiden, sossarna har mig veterligen inte mördat några journalister under sin tid vid makten men det påstås att media numera är vänstervridna?

Hur får du ihop det?
Var den röda röran mera kompetenta ledare, eftersom dom fick kontroll över media?

Jag tror inte de medvetet försöker få in vänstermänniskor. Jag tror bara att media är ett av de områden som är överbefolkat av dom. Samma sak som musikvärlden. Hur många bra högervridna band finns det i jämförelse med vänstervridna?

Om det känns bättre så var det en dokumentär om de nordkoreanska diplomaterna i Sverige som smugglade sprit och cigaretter eftersom att de stå för sin egen försörjning för nordkorea vägrade betala deras löner. Det tyckte jag inte var särskilt pro kommunism i alla fall.

Före det var det i och för sig ett långt program med nån vidrig väsande invandrare med skånsk brytning som intervjuade nån obehaglig konstnär som pratade om konst, inspiration, att hitta sin egen stil och om att hon ville starta en vingård och ha utställningar där. Jag höll på att köra av vägen av raketspyorna som smattrade mot rutan.

Det behövs inte köras någon "stalin" och mörda någon.

Det går att omplacera kommunistdräggen till faktagranskare och tillsätta nya frontfigurer som för den talan som ledningen vill ska föras.

All svensk media har varit högerstyrd en gång i tiden, sossarna har mig veterligen inte mördat några journalister under sin tid vid makten men det påstås att media numera är vänstervridna?

Hur får du ihop det?
Var den röda röran mera kompetenta ledare, eftersom dom fick kontroll över media?

Tveksamt att det lagligt går att genomföra. Och tveksamt om det kommer hjälpa när det är precis så som jag skrev tidigare. Genomruttet. Betänk också att sossarna har varit vid makten under en väldigt mycket längre period. Och menar du att det inte går att granska fakta åt det håll man vill ha det? Där finns väl snarare en ännu större chans att göra skada. :va

Hur jag får ihop det? Se mitt förra inlägg.

Tror du missuppfattat mig lite också. Jag tror inte att det är något parti som styr media, men så många som jobbar inom media är vad jag kallar veganvänster. Den värsta sortens PK-människor. Och ett stort problem är att de inte kan förhålla sig neutrala utan deras hat och avund pyr igenom hela tiden, vad de än pratar om, och det är så otroligt jobbigt.

Last edited:
Problemet med media, lärarkår och soc-tantsyrket är att av någon vrickad anledning söker sig ett visst vänsterklientel dit. I Sverige iaf. Det tragiska är att det har blivit något av en tradition och de håller varann bakom ryggen. Genomruttet helt enkelt. Och de befinner sig på positioner där just den typen av personer kan göra allra mest skada.

Lärarkåren ska ju framförallt lära sig den värdegrund som de ska lära ut. Under allmänt utbildningsområde 1 fick vi stå i en ring och kasta ett garnnystan till varandra och säga var sin sak som människan gör för att förstöra miljön. Sen när alla gjort det fick vi säga var sin sak man kan göra för att förhindra det här och då klipptes en tråd av varenda gång.

Jag har aldrig någonsin varit med om något lika skamligt. Då var det nära att man vädrade sina åsikter men oftast var det någon som hann före mig och påpeka att "det här är fan det dummaste vi har gjort, jag tar inte studielån för att leka rollspel med en sydafrikan och en lärare som är sämre på engelska än min farsa." Det blev en del utstormningar under den kursen.

Lärarkåren ska ju framförallt lära sig den värdegrund som de ska lära ut. Under allmänt utbildningsområde 1 fick vi stå i en ring och kasta ett garnnystan till varandra och säga var sin sak som människan gör för att förstöra miljön. Sen när alla gjort det fick vi säga var sin sak man kan göra för att förhindra det här och då klipptes en tråd av varenda gång.

Jag har aldrig någonsin varit med om något lika skamligt. Då var det nära att man vädrade sina åsikter men oftast var det någon som hann före mig och påpeka att "det här är fan det dummaste vi har gjort, jag tar inte studielån för att leka rollspel med en sydafrikan och en lärare som är sämre på engelska än min farsa." Det blev en del utstormningar under den kursen.

:D

Skönt att höra att det inte bara är extremplyschisar som blir lärare. Tragiskt att höra om utlärningstekniken de använder. Det var nog fan värre än jag hade kunnat ana. :näsblod

Det är inte så illa heller. Men fäller man ut morrhåren och letar fel så kommer man garanterat hitta fel också.

Man får ta det för vad det är. Tankesmedjan är ju lite rolig, när dom raljerar över våra politiker. Sen att Moderaterna får den värsta skopan är väl inte så konstigt, det skämtas ju alltid mest med sittande regering.
Christer däremot känns mer lite mer PK inriktat

kan bara hålla med, homosexuell vegetarian ska man vara om P3 får bestämma.
och detta ska dom ha licenspengar för, "radio och tv som är fri från kommersiell och politisk påverkan"
ja men visst, dom kan ju börja med att leva upp till detta, lika bra som dom jagar folks pengar.

...lyssna på radio är så 1950-tal...

skippa det, skaffa battlefield bad company 2, fixa ett coolare nick, så ses vi i cyberrymden där jag sparkar din häck...

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025