P-hus centrala Malmö, törs man?

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Fått fälgarna plockade på bilen två omgångar i mitt garage i västra hamnen.
Trots 4x de "bästa" låsmuttrarna på marknaden + 4x original bmw låsmuttrar, parkerad tätt intill en vägg.
Krävs tagg för åtkomst till garaget.

Inget som stoppar dessa människor.

Hojen är kedjan runt en pelare i ramen.
2x kraftiga kättingar i framhjul och bakhjul.
Styrlås
Skivbromslås
GPS larm

Stoppar väl tillfällighetstjuven iallafall...:huvet
 

Embargo

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Står många motorcyklar i vårt MKB-garage, ingen har (peppar peppar) blivit stulen än. Tvärs över gatan i ett annat MKB-garage har både hela cyklar försvunnit och diverse "reservdelar" skruvats av och fått fötter.

Själv kör jag mest "gammalt skrot" utan större värde iofs, så jag är inte särskilt orolig för att några proffs skulle leta upp mina cyklar. Det är bara det att pundare ofta inte tänker så bra när de är på stöldturne, de tar vad fan som helst... :dummer
 

janneviking

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Skaune
Hoj
Kawasaki ZL900...Kawasaki ZL1000...Kawasaki KZ 1100...Kawasaki KZ 550 LTD
Själv bott i Malmö men flyttade därifrån pga annars hade jag garanterat suttit inne för grov misshandel eller nått annat kul på packet.
Under dom få åren där blev jag av med massor fast jag var försiktig...
en lösning är att inhägna vissa områden så får Malmö med djurparker och kanske till och med ett apberg:banana
 

Embargo

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Det går inte att härleda till "vissa områden" i Malmö, de som av olika skäl inte klarar att skilja på mitt och ditt finns i en mängd olika såväl sociala som geografiska omgivningar.
Det finns för måna som lever i misär helt enkelt.
 

janneviking

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Skaune
Hoj
Kawasaki ZL900...Kawasaki ZL1000...Kawasaki KZ 1100...Kawasaki KZ 550 LTD
Skitsnack!!! har själv x antal polare o släktingar som är poliser och jobbar själv inom ett närbeläget yrke... och det med misär är många gånger självförvållat pga dåliga val som innefattar kriminella aktiviteter eller svårt missbruk.
Att sedan dom snor grejer på andra områden är en helt annan sak..... har slottsstaden lika många kriminella som tex Rosengård???
 

Embargo

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Skitsnack!!! har själv x antal polare o släktingar som är poliser och jobbar själv inom ett närbeläget yrke... och det med misär är många gånger självförvållat pga dåliga val som innefattar kriminella aktiviteter eller svårt missbruk.

Jag har hyfsat bra koll på Malmö faktiskt. :)
Ja, mycket misär är självförvållad. Tro inte jag tycker synd om tjuvpack -- misär är förklaringen, ingen ursäkt. Men de bor verkligen lite varstans, i motsats till vad man kanske skulle tro. Hägna in de värsta delarna? Julafton för dem som bor annorstädes, samma mängd stölder.
Att sedan dom snor grejer på andra områden är en helt annan sak..... har slottsstaden lika många kriminella som tex Rosengård???
Procentuellt sett? Ja, jag tror det. Åtminstone om du räknar in dels dem som bor i parkerna som gränsar till slottsstaden och dels räknar in alla sorters brott. Höginkomsttagare får inte heller knarka, köpa svartsprit eller slå sin fru. Eller smita från skatten.

Men de lever i mindre omfattning i en misär som gör det lönsamt för dem att smyga omkring om nätterna och skruva av backspeglar på motorcyklar.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top