P-bot på en av två hojar i en ruta

negascout

Blåbär
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
cbr 1000rr -04
Jag o tjejen hade löst en biljett och parketat båda våra hojar på en ruta. När vi kom tillbaka efter ca 20 min så var en av hojarna bötfällda. "Lapplisan" fanns i närheten och han menade på att det var per fordon och inte per ruta man betalade avgiften, det fanns ingen information om detta på automaten eller i närheten.

Är det någon mer som råkat ut för nåt liknande? Rimligtvis är produkten man köper på en parkering en ruta? eller?

Jag trodde det var ganska solklart för de flesta att biljetten bara gäller ett fordon?
Jäkligt trist med böter oavsett :/

Va e problemet, du har ju en biljett, bara skicka in och bestrida boten, du har ju faktiskt betalat för nått fordonen, det står ju lixom inte regnr på biljetten eller? det står väl bara ett regnr på boten.. Om det är din hoj eller tantens spelar väl ingen roll, du har ju iaf en biljett = en bot... Eller tänker jag helt fel nu....

Var aldrig smidig om du är tvungen att använda bilparkering, en hoj, en biljett, en ruta.
(att det går 5 hojar i samma ruta är ointressant)

Jag trodde det var ganska solklart för de flesta att biljetten bara gäller ett fordon?
Jäkligt trist med böter oavsett :/

Så omvänt då, om man har ett väldigt stort fordon, eller bara parkerar väldigt dumt och tar upp 'massa' rutor så är det fortfarande en biljett som gäller ?

Eller en släpkärra med 3 hojar på

Hur många biljetter blir det då hehe

Så omvänt då, om man har ett väldigt stort fordon, eller bara parkerar väldigt dumt och tar upp 'massa' rutor så är det fortfarande en biljett som gäller ?

Nä. Du får (egentligen) inte stå utanför rutans streck.

När jag hämta min hoj med släp så parkerade jag bilen och släpet på en rad med 2 rutor och betalade en biljett, men håll på att få en bot. Tydligen ska man ha en biljett för varje ruta oavsett om det är ett eller 7 fordon

Precis som ovannämnt, det är ju bara bestrida och säga att du hade en biljett som du tog med dig i plånboken så att den inte skulle blåsa bort, det är ju så dom vill att man ska göra, sedan betala in och bevisa betald och få tillbaka.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman