P-bot men inget fabrikat angivet - Vad gäller?

Corsa

Från nykläckt till kyckling
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -02 Gul
För bilar: Om inget eller felaktigt fabrikat är angivet på P-boten ska man betala den (om det är polismyndigheten/kommunen som utfärdat den, annars aldrig) och överklaga och man får tillbaka sina slantar ganska snabbt.

Vad gäller för hojar? Någon som vet? I mitt fall står det "MC" på fabrikat. Parkerade på gångbana. Dessutom står det klagomål. Kul va?

Ciao
Peter

Corsa skrev:
För bilar: Om inget eller felaktigt fabrikat är angivet på P-boten ska man betala den (om det är polismyndigheten/kommunen som utfärdat den, annars aldrig) och överklaga och man får tillbaka sina slantar ganska snabbt.
Är det verkligen så?

Prova!
Alla P-böter skall, utan några som helst undantag, alltid överklagas! :fakta

Har svårt att tro att det skulle vara några andra regler för hojar än för bilar.

Jag betalar aldrig en p-bot om jag inte fått en påminnelse....

Som en fösta klassens virrpanna har jag slarvat bort min p-bot... :kocko (städgata, glömde...)
Får man en påminnelse eller kommer kronofogden direkt? Vill ju inte direkt ringa och tjata mig till en ny om nån skulle glömt mig...

UrbanTiger skrev:
Du får en påminnelse efter en viss tid utan att det kostar nått extra.
Dom får inte lägga på påminnelseavgift, åtminstånde inte på första påminnelsen.

Puh, då kan jag pilla mig i naveln en stud till :tungan

Tack UrbanTiger.
Du tror att "Fabrikatkravet" även gäller MC? Märkligt om det inte gjorde det iofs. Då kör vi på den linjen.

Ciao
Peter

har dom kryssat i rutan för MC så är det nog bara att betala.....svårt att tro att dom måste specifiera mc:n......för det finnns väl bara runt 15-20 fabrikat på p-boten ....för bilar

och hd o aprillia ducce m.m .... finns ju inte med som fabrikat där...

kanske har missuppfattat frågan oxå .......

men det är ju klart, att allt är ju värt att pröva.......

Corsa skrev:

Vad gäller för hojar? Någon som vet? I mitt fall står det "MC" på fabrikat. Parkerade på gångbana. Dessutom står det klagomål. Kul va?

Ciao
Peter

jag fick böter på min audi,dock så skrev dem Märke "kamei" som jag har grillen ifrån,(bilen e helt rensad från emblem.

körde ner till polisen som kollade i datorn ifall "Kamei" är ett bilmärke,o efter 1 min rev han böterna på 175kr

(nästa dag fick jag böter på 500kr som jag inte kunde undanröja)

BalkanBoy skrev:
jag fick böter på min audi,dock så skrev dem Märke "kamei" som jag har grillen ifrån,(bilen e helt rensad från emblem.

körde ner till polisen som kollade i datorn ifall "Kamei" är ett bilmärke,o efter 1 min rev han böterna på 175kr

(nästa dag fick jag böter på 500kr som jag inte kunde undanröja)

Man kan skulle alltså kunna ha nån text på tanken med ett påhittat märke, så är man imun mot böter...eller? :tungan

Jag har föresten läst att man, iaf i Göteborg får parkera MC inom 2 meter från ett cykelställ. Stämmer det?

Corsa skrev:

Betala aldrig om inte märket är ifyllt.

Felaktiga böter raderas i polisens dator.

Vänta alltid på påminnelsen, sen kan ni överklaga.

Om boten är riktig ska ni överklaga direkt.

Betala aldrig innan ni fått avslag på överklagan, gör ni det hamnar ni längst ner i prio-lådan !

//Anders

om virrpannan till p-vakt skrivit fel reg.nr då??

tanten fick en bot idag å det står tokfel reg.nr.
hon har en opel å regnummret var till en skrotad volvo 245

bara å skita i att betala den eller?

friction skrev:
om virrpannan till p-vakt skrivit fel reg.nr då??

tanten fick en bot idag å det står tokfel reg.nr.
hon har en opel å regnummret var till en skrotad volvo 245

bara å skita i att betala den eller?
Självklart, släng boten bara.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...