P-böter

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag har fått 2 st p-böter utanför allas våran OLJEKYLD GSXR på 2 veckor. Inte så kul. Så jag kollade igenom böterna lite nogrannare idag och såg att den ena saknar områdes kod och den andra saknar tjänste signatur. Kan detta ogiltigförklara p-böterna?

Om inte, kan man hävda lastning/lossning? T.ex. att man åker iväg och kommer tillbaka från semestern? Det är en innergård mellan några hus. Det är parkeringsförbud där.

Johan R6 skrev:
Skit i o betala o se om nån hör av sej!

jaja. inte fan betalar jag innan dom skickar en räkning hem. självklart har dom som jag har fått nu blåst bort.

Fick en pbot utan tjänstenummer på, gick ner till polisen och påpekade detta, de drog tillbaka boten direkt. :D Den måste vara korrekt ifylld för att vara giltig.

/Jocke

jockesoft skrev:
Fick en pbot utan tjänstenummer på, gick ner till polisen och påpekade detta, de drog tillbaka boten direkt. :D Den måste vara korrekt ifylld för att vara giltig.

/Jocke

Låter ju lovande. :) Nu finns tyvärr tjänstenummret på min men signaturen som ska vara efter finns inte där.

Detta är också ett privat parkeringsbolag (Länsparkerings Bevakning).

Är inte boten korrekt ifylld så är chansen stor att den ogitligförklaras. Har hört om fel datum/adress/fält icke ifyllda....osv. Bara att tjafsa! (Sen kan man ju parka på gatan utanför oljedryp och gå tre meter, så behöver man inte oroa sig för snikna, privata parkeringsbolag. :rolleyes: )

/Fröken präktig

watson skrev:
Är inte boten korrekt ifylld så är chansen stor att den ogitligförklaras. Har hört om fel datum/adress/fält icke ifyllda....osv. Bara att tjafsa! (Sen kan man ju parka på gatan utanför oljedryp och gå tre meter, så behöver man inte oroa sig för snikna, privata parkeringsbolag. :rolleyes: )

/Fröken präktig

Där är det ju också parkeringsförbud väl?

överhuvudtaget är det jönsigt för parkeringsförbud för mc när de inet ens står i vägen, men det gäller ju att tjäna pengar, ta av skylten så kan de ju försöka lappa dig.

Silwer skrev:
överhuvudtaget är det jönsigt för parkeringsförbud för mc när de inet ens står i vägen, men det gäller ju att tjäna pengar, ta av skylten så kan de ju försöka lappa dig.

Kan ju bara hålla med. Där man parkerar utanför oljedryp är som slutet på en väg rakt mot en buske. Den delen används alltså inte till något och det passar perfekt att ställa en hoj där.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman