P-böter på Rosenhill.

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Jag ska bli rik, jag ska börja sälja nummerplåtshållare med snabbkoppling.

Tejpa över skylten med silvertejp, en P-vakt har väl inte rätt att slita bort den.

Vill de jävlas så är det så att ett felparkerat fordon som saknar reg-skylt kan bärgas från platsen omedelbart om det bedöms att det utgör en risk av något slag vilket är lätta att hävda om det möjligen skulle vara i vägen för räddningstjänsten vid ev. insats på macken.

För er som uppenbarligen inte vet hur det ser ut på Rosenhill... det är ingen mack, det är en självbetjäningsstation, ett liiiitet konstgalleri och ett större fik med uteservering som tar säkert 50pers...

För er som uppenbarligen inte vet hur det ser ut på Rosenhill... det är ingen mack, det är en självbetjäningsstation, ett liiiitet konstgalleri och ett större fik med uteservering som tar säkert 50pers...

Och tämligen begränsat med p-platser, med förmodligen 100-talet hojar en fin dag. :huvet

Iofs har man lite förståelse för problemet, jag har sett en stackars gubbe försöka ta sig runt med ett släp där (totalt talanglös dock) med hela flyttpackningen OCH en konstant gafflande TJering...han hade nog en inte alltför trevlig dag.

Och tämligen begränsat med p-platser, med förmodligen 100-talet hojar en fin dag. :huvet

Iofs har man lite förståelse för problemet, jag har sett en stackars gubbe försöka ta sig runt med ett släp där (totalt talanglös dock) med hela flyttpackningen OCH en konstant gafflande TJering...han hade nog en inte alltför trevlig dag.

Visst är det så, men jag tycker nog att de flesta hojåkare lämnar gott om plats för bilar där så de kan tanka.
Tror nog att hojarna på rosenhill gjorde varken till eller från på den gubbens dag. :gnissla

Visst är det så, men jag tycker nog att de flesta hojåkare lämnar gott om plats för bilar där så de kan tanka.
Tror nog att hojarna på rosenhill gjorde varken till eller från på den gubbens dag. :gnissla

Nja, inte den här dagen...det var för mycket hojar på plats, en normalt begåvad (oduglig) bilist hade nog haft fullt upp att ta sig runt, här var det en äldre herre med flyttlass och tjötkäring, fail på väg att hända s.a.s.

Det är ett problem, tycker nog fiket skulle kunna lösa det där problemet, det är ju deras klientel som lider...

Nja, inte den här dagen...det var för mycket hojar på plats, en normalt begåvad (oduglig) bilist hade nog haft fullt upp att ta sig runt, här var det en äldre herre med flyttlass och tjötkäring, fail på väg att hända s.a.s.

Det är ett problem, tycker nog fiket skulle kunna lösa det där problemet, det är ju deras klientel som lider...

Det har du ju faktiskt rätt i... det är fiket som borde ordna fram fler platser.

Fler rutor är ju nästan ett måste, frågan är varför de inte fixat det redan? Kanske inte har något mark kvar att anlägga fler på? Cafét skulle ju tjäna på att ta en liten snutt av "sin" mark och anlägga nåt.
Ibland ser det ju en smula vanskligt ut när Agda 75 ska försöka kryssa runt alla hojjar. Skulle ju bli jävligt tråkig stämning om hon skulle råka trycka till en med påföljden att 25 trillar omkull... Skulle ju inte vilja vara Agda då kan jag säga...

Enklast vore att fiket stängde för kromslädar. 80% av de som fikar på Rosenhill betalar med pensionspengar som de förvarar i innerfickan på fransjackan.

Det verkar ju inte vara speciellt mycket uppsikt på dom platser där ni nu parkerar om ingen ser lapplisan?...

Man vill ju fika och snacka med lite polare utan att kolla runt som en paranoid jävel.

Om alla hade som regel att varna de andra på ett smidigt sätt, ex. tuta 3 ggr 1 lång 2 korta eller liknande så alla vet vad som är på gång när en lapplisa halkar in

Man vill ju fika och snacka med lite polare utan att kolla runt som en paranoid jävel.

Om alla hade som regel att varna de andra på ett smidigt sätt, ex. tuta 3 ggr 1 lång 2 korta eller liknande så alla vet vad som är på gång när en lapplisa halkar in
Du menar tre korta tre långa tre korta?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...