P-Böter med Båge

Fick en gång, alla parkeringsvakter tyckte att jag stod bra där jag stod på skolans parkering (inte i bilrutor, inte ivägen)
men självklart skulle det komma en jävla rutten surkärring (ögonvittnen)
och ge mig 400kr i böter för att jag ej stod inom markerad plats.

Efter det stod jag i skolans cykelställ, verkade vara accepterat.

Last edited:
Fick 500 kr när man trodde att man var smidig och ställde längs med husväggen där man absolut inte kunde vara ivägen för någon.
När man kom tillbaka låg en lapp och fladdrade på sadeln....
Man kan bli tokig för mindre...

Det gäller precis samma regler som för bil (om inte annat anges), men dom lappar i regel inte motorcyklar som står på betalparkeringar då det är ganska svårt för P-bolagen att visa att du verkligen inte har löst biljett. Står du däremot uppenbart felparkerad är det inga problem för dom att lappa.

senast igår såg jag en hoj med böter (450) för parkering på städdag. han stod i en mc-parkeringsruta.

Jag lånar tråden lite.
Kan man få fortkörningsböter med MC? Är det någon här som har fått det? Hur gick det till i så fall?

:D

senast igår såg jag en hoj med böter (450) för parkering på städdag. han stod i en mc-parkeringsruta.

:D

Jag fick P-bot i dag 400kr, flyta min MC 20 meter från städgata med MC parkering till gatan brevid, ståd på bil p-ruta utan biljett, hojarna som var kvar på städ gatan slapp p-bot och jag fick en. :huvet

Plats: Stockholm, Kungsholmen, Stadshagen.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard