Påställning?

Vilken månad ställer du på hojen?

• Antal röstningar
    0

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Gs500e
När ställer ni på era hojar? (tror att ni kommer att göra, eller gjorde förra året?)

Den är påställd året runt, så fort snön smälter bort så ska det köras :)

berggren_martin skrev:
Den är påställd året runt, så fort snön smälter bort så ska det köras :)

:tummenupp

Fick inte ens välja avställd nu på enkelt sätt så åretruntförsäkring är bästa alternativet så missar man inga bra åkdagar. De finns ibland väldigt tidigt vissa år

/oXydex

Det vet jag inte än, när snön är borta från vägarna och det är några plus :D dvs feb-mars kanske.

A.K.O.A skrev:
Skatten då? Känns det inte onödigt?

Men ge dig va

Bråkar du om 172:-/år fördelat på 12 månader ???
Ska du ställa av hojen 5 månader för att spara 71 kronor så tror jag nog att du leker med fel leksaker

/oXydex

Jag tänker ställa på i Mars!

Längre än så kan jag absolut inte hålla mig ... kommer det någon fin lördag/söndag då måsta jag bara ut .. :D

:hej

Hoppas på att det ska gå redan i mars... :gnissla Annars, SÅ FORT de bara går... :tummenupp

Påställd och fin året om. Man vet ju aldrig om det blir snöfritt snabbt. :)

A.K.O.A skrev:
Skatten då? Känns det inte onödigt?
Haha :D.

Jag har påställt året runt, jag har råd att pröjsa 137 kr i skatt för ett helår, det är ju inte ens en full tank bensin.

sgtpepper skrev:
Haha :D.

Jag har påställt året runt, jag har råd att pröjsa 137 kr i skatt för ett helår, det är ju inte ens en full tank bensin.

Jaja driv med en äkta nybörjare som inte har någon aning vad skatten ligger på (eftersom jag aldrig har ställp på hojen innan) gör det bara - ät mig levande, och sparka på mig när jag ligger i smutsen. Gör en burnout på min mörbultade kropp, och spotta mig i ansiktet. :tungan

Det bör kanske inflikas att de enda som lämpligen ska ha hojen påställd året runt är de som tjänar på att tecka året runt-föräkring istället för säsongsförsäkring. Försäkringen är alltså flaskhalsen och det slår olika från person till person.

A.K.O.A skrev:
Jaja driv med en äkta nybörjare som inte har någon aning vad skatten ligger på (eftersom jag aldrig har ställp på hojen innan) gör det bara - ät mig levande, och sparka på mig när jag ligger i smutsen. Gör en burnout på min mörbultade kropp, och spotta mig i ansiktet. :tungan
Förlåt ;). Jag visste inte att du var nybörjare. Men du borde bli glad trots allt, nu när du fått reda på den låga fordonsskatten för hojar :tummenupp :).

Året runt försäkring. Ingen skillnad om jag ställer av vinter halvåret.

Sen så kanske det har och göra med att man drömmer om soliga dagar med många plus, så man vågar inte ställa av utifall drömmen blir sann.

A.K.O.A skrev:

Men det fattar du väl för helvete att skatten inte är något att bråka om. Jävla amatör!

Nej, själv har jag den påställd hela tiden.

Borde varit flervalspoll.
Jag ställer på när jag ska köra oavsett månad. Sedan ställer jag av när jag inte ska köra. Har ingen lust att betala 50 pengar om dan för halvförsäkring när jag inte kör.
Tar ju bara ett par minuter att ställa på eller av.

15 mars ställde jag på förra året, men så jävulskt kallt som det var att köra då så väntar jag nog till april. Om jag kan hålla mej så länge. Vilket jag inte tror. Ah fan, det blir nog i mars ändå.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park