Påställning; papper om uphörande avställning...

  • Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag har precis ställt på min hoj via VV's hemsida. Man får då en bekräftelse via E-post om att avställningen upphört, och detta papper ska medföras vid färd. Nu är det så att jag har ett gammalt pappar, nån månad gammalt, som redan är utskrivet... -Hur noga vid en kontroll är det att det är fet färskaste pappret jag har med mig? För om polisen tittar på det gamla, sen bestämmer sig för att göra en kontroll mot VVs databas eller något, så visar ju det sig att den är påställd ändå. Altså "luras" jag inte på något sätt, bara det att jag inte orkar skriva ut och hålla på med fax, så min skrivare är på en annan dator utan PDF, och min fax mestadels klyddar. Förstår ni frågan? :)
 
Fattar inte. Hur kan du ha ett gammalt papper om påställning? Har du ställt på, ställt av och sen ställt på igen?
Fattar ingenting.
 
Kay skrev:
Jag har precis ställt på min hoj via VV's hemsida. Man får då en bekräftelse via E-post om att avställningen upphört, och detta papper ska medföras vid färd. Nu är det så att jag har ett gammalt pappar, nån månad gammalt, som redan är utskrivet... -Hur noga vid en kontroll är det att det är fet färskaste pappret jag har med mig? För om polisen tittar på det gamla, sen bestämmer sig för att göra en kontroll mot VVs databas eller något, så visar ju det sig att den är påställd ändå. Altså "luras" jag inte på något sätt, bara det att jag inte orkar skriva ut och hålla på med fax, så min skrivare är på en annan dator utan PDF, och min fax mestadels klyddar. Förstår ni frågan? :)

Tror att dom skiter i ditt papper i 99.9% av fallen och kollar upp din hoj mot registret ändå. Ta med det gamla och säg "Oops var det gammalt?" om dom märker det
 
WestW skrev:
Tror att dom skiter i ditt papper i 99.9% av fallen och kollar upp din hoj mot registret ändå. Ta med det gamla och säg "Oops var det gammalt?" om dom märker det
:fakta

Det tror jag med. Hade inte ens med mig mitt papper förra gången. OM om kollar är det säkerligen mot registret ändå...
 
Robban_C skrev:
Fattar inte. Hur kan du ha ett gammalt papper om påställning? Har du ställt på, ställt av och sen ställt på igen?
Fattar ingenting.
-Precis. I och med att jag endast kör trafikförsäkrat så går jag inte o betalar när jag inte kör i dessa ovisa tider med väder...
Toppen, då tar vi det gamla pappiruset.
:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top