påställnig,försäkring osv?!?

Dj_fluffy

Toppsi
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -98
Tja..

ska hämta nya hojen i slutet på veckan..o då kommer vi ju te affären..(va ju ett tag sen man köpte 125:an)..så nu behövs d lite tips på hur allt funkar..

hojen e påställd o försäkrad o allt d där..(e i trafik)....hur gör ja för att den ska stå på mig o försäkra den?...fattar att man skall skriva på regpappret där på baksidan där d står om ägarbyte...men måste jag ringa samma dag som jag kommer hem, o försäkra den..ställa på den?? osv?...för jag vill ju inte få nån räkning för att man missat nåt!..

mvh adde

ps..slänger upp en bild på bettan!

Bifogat

• dr 350.jpg
    dr 350.jpg
    101.1 KB · Visningar: 166
UrbanTiger skrev:
Du ska trafikförsäkra innan du ställer på den annars kommer killarna från trafikförsäkringsföreningen och snor dej på 1000-lappar. Dom är värre än HA och går till kronolle innan du hunnit passera gå.

Ja d va precis som ja trodde alltså..men jag måste alltså ställa på den också?..den är ju påställd nu..måste varje ägare ha den påställd på sig lr?...gör man inte bara d..när den har stått ett tag?? :confused:

Den är påställd och du behöver inte göra nåt med det, skicka bara in ägarbytespapprena och ring ett försäkringsbolag och lös försäkring så fort du kan så blir det inget strul. :tummenupp

sEiKo skrev:
Den är påställd och du behöver inte göra nåt med det, skicka bara in ägarbytespapprena och ring ett försäkringsbolag och lös försäkring så fort du kan så blir det inget strul. :tummenupp
inte 'så fort du kan' utan samma dag. Även helger. Varje dag utan trafikförs kostar dig ett antal 100-lappar annars.
/u

Kanske det, men försäljarens försäkring täcker såpass att man kan köra hem(stod så i min kk-bok)
Sist jag kollade så var det typ 50kr/dag men det var två år sen då en kompis glömt försäkra den ett par dar och fick en räkning på 500kr.

edit: kk betyder inte knullkompis utan körkort :crash

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey