Påställd vid besiktning?

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Måste hojen vara påstålld och försäkrad vid besiktning eller kan man köra dit med den avställd?
för problemet e att jag ska strypa den och sen reg besiktiga den, och då vill jag ju inte teckna en försäkring på hojen som den står idag 90hk om jag sen får den reggad till 34hk för dt blir väl billigare försäkring med "mellan" hoj?

Måste hojen vara påstålld och försäkrad vid besiktning eller kan man köra dit med den avställd?
för problemet e att jag ska strypa den och sen reg besiktiga den, och då vill jag ju inte teckna en försäkring på hojen som den står idag 90hk om jag sen får den reggad till 34hk för dt blir väl billigare försäkring med "mellan" hoj?

Påställd behöver den inte vara men försäkrad måste den vara om du inte vill ha trafikföreningens saftiga avgift!!!!

2938240 Oki, det räcker inte med avställningsförsäkring utan man måste ha trafikförsäkring ellr?
Ja du måste alltid ha trafikförsäkring om du ska åka i trafiken.

Dessutom så spelar det på de allra flesta bolag ingen roll om den är på 25kw eller på 100kw. De går på fulleffekten ändå! Finns några få som försäkrar på 25kw dock

Försäkringsbolagen gör väl ingen skillnad på strypt hoj eller ostrypt. Försäkrar väl alltid på orginaleffekten.

.......

Du kan åka till besiktningen med den på en släpvagn.....den behöver INTE vara
i trafik eller försäkrad för att besiktigas.

Det är först när du ställer på den som det krävs att den är TRAFIKFÖRSÄKRAD. Om inte så kommer Trafikförsäkringsföreningen.

Men du kan ju ta en trafikförsäkring och ändra den efter besiktningen.

KentW

Påställd behöver den inte vara men försäkrad måste den vara om du inte vill ha trafikföreningens saftiga avgift!!!!

Hojen behöver inte vara försäkrad om den är avställd. Problem med trafikförsäkringsföreningen (eller vad de nu heter) får du bara om du har en påställd hoj som saknar trafikförsäkring.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back