Påsken är förstörd...

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Torra vägar, soligt väder och ny hoj...plus påskledighet! Hyffsad känsla! :yoparty

Allt började fint igår då jag fixade helförsäkring och ställde på hojjen på vv:s hemsida.

Imorse när jag klev upp och skulle ut och brassa så kollade jag på vv:s hemsida...då va hojjen avställd! :huvet gick inte heller att ställa på den!

Skitsamma tänkte jag och drog ut och körde ändå.....4 mil senare så har jag en 5cm SPIK i mitt nya metzler m1 däck! :huvet :huvet :huvet :huvet

Och just ja...det e ju påskhelg ALLA är lediga så jag kan varken köpa ett nytt däck eller ställa på hojjen.

Torra vägar, soligt väder och ny hoj...plus påskledighet! Hyffsad känsla! :yoparty

Allt började fint igår då jag fixade helförsäkring och ställde på hojjen på vv:s hemsida.

Imorse när jag klev upp och skulle ut och brassa så kollade jag på vv:s hemsida...då va hojjen avställd! :huvet gick inte heller att ställa på den!

Skitsamma tänkte jag och drog ut och körde ändå.....4 mil senare så har jag en 5cm SPIK i mitt nya metzler m1 däck! :huvet :huvet :huvet :huvet

Och just ja...det e ju påskhelg ALLA är lediga så jag kan varken köpa ett nytt däck eller ställa på hojjen.

Som fursten påpekade... dagen idag e ju en "vanlig" lördag... många ställen som har öppet idag... kolla med dit vanliga ställe eller sök upp några i närheten på nätet o ring o kolla...
Själv ska jag åka o köpa belägg o filter till min nu......:yoparty

För övrigt så tycker jag lite synd om dig..:gnissla :huvet Vad säger man.. oflax...
Får du punkan fixad idag så kan du tro att de kommer o snöa imorn:tungan

Glad påsk iaf.

Går det inte att laga punkan med en kappa (plugg) i däcket?

Man lagar aldrig mc däck. Det borde du veta som jobbar med däck.

Man lagar aldrig mc däck. Det borde du veta som jobbar med däck.
Näe, egentligen inte MEN, det går om man måste och så får man ju köra därefter..
Fick punka på mitt splånkans nya bakdäck dan innan semestern förra året, polaren tryckte i en sån där lagning man gör utifrån, typ raspar upp hålet och trycker i en fläta. Körde ca 150 mil med det tills jag fick ett nytt däck och det var absolut inga problem, proppen hade inte rört sej ett dugg och visst är jag lite dum i huvet men den höll för toppfart också :tummenupp

Iofs hade jag nog inte velat gjort det på ett framhjul men nu vet jag att det funkar, men bara som nödlösning trots allt.

Däremot ville polaren inte laga med en sån där "svamp" man trycker i inifrån och vulkar, han menade att man måste slipa bort gummi på insidan och på ett MC-däck finns det just inget att slipa på.

Edit: Sån här var det jag hade: http://www.safetyseal.se/

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey