Påskdagskörning?

marx

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Suzuki Gsxr1000r
Finns det några pigga själar denna dag eller ligger de flesta och ångrar gårdagens synder? Själv så gick man i säng i tid för att orka med ännu en ansträngande dags MC KÖRNING, hoppas det finns fler som vill ut och roa sig på våra vägar!

I så fall träffs vi väl uppe på klubben som vanligt, fulltankade och då menar jag bågen alltså!

marx skrev:
Finns det några pigga själar denna dag eller ligger de flesta och ångrar gårdagens synder? Själv så gick man i säng i tid för att orka med ännu en ansträngande dags MC KÖRNING, hoppas det finns fler som vill ut och roa sig på våra vägar!

I så fall träffs vi väl uppe på klubben som vanligt, fulltankade och då menar jag bågen alltså!

Visserligen är man ju säkert enligt lag nykter nu..
Men att hantera en sporthoj r ju inte riktigt samma sak som att köra en Fiat Punto till jobbet, Så jag avvaktar till ungefär 15:00 idag innan jag ger mig ut på färd...

Man måste ju återställa vätskebalansen och få i sig lite käk, samt städa upp & diska från igår....

Kör försiktigt, även om en själv är i topp så finns det säkert många bilister ute som inte är det, och dessutom är de ju inte vana med motorcyklar på gatorna ännu, nu har de ju "ägt" vägarna under 5 månader ungefär....

- Calle

Ja se dessa ungdomar.
Lite raj raj på kvällen och sedan är dom utslagna dagen efter. Men det är ju klokt att låta bli nycklarna om man inte känner riktigt OK dagen efter :sjuk
Leffe är ursäktad han hade jobbat natt, så han fick sova.
Hur som helst så fick jag och Roger en riktigt trevlig tur mot Skellefteå och tillbaka. Det var otroligt varmt och skönt. Funderade ett tag på att köra i t-shirt. Men det är ju inte så mc mässigt. Fick fika hos Rogers syster i Kåge, fast där var det ännu varmare på alltanen. En burgare på Max och sedan tillbaka till Umeå, men vi undvek E4an..nästan.. hela vägen.
En tur imorgon också kanske..?

Suzukiman skrev:

Joo jag hade jobbat natt men var på klubben vid 13, dock inte så mycket folk + att jag skulle till vännäs o kolla då Schumi vann F1!! :rock

Sova får man göra när man blir gammal..... ähmmm äldre!! :squid

PS: Hittade en bild på gamla pärlan Bladen, kunde bara inte låta bli att lägga upp den!!!

/L

Bifogat

• 93blade6_small.jpg
    93blade6_small.jpg
    66.5 KB · Visningar: 127
Suzukiman skrev:
Ja se dessa ungdomar.
Lite raj raj på kvällen och sedan är dom utslagna dagen efter. Men det är ju klokt att låta bli nycklarna om man inte känner riktigt OK dagen efter :sjuk
Hur som helst så fick jag och Roger en riktigt trevlig tur mot Skellefteå och tillbaka. Det var otroligt varmt och skönt. Funderade ett tag på att köra i t-shirt. Men det är ju inte så mc mässigt. Fick fika hos Rogers syster i Kåge, fast där var det ännu varmare på alltanen. En burgare på Max och sedan tillbaka till Umeå, men vi undvek E4an..nästan.. hela vägen.
En tur imorgon också kanske..?

Hmm.. :)
Jag var faktist ute och körde 8 mil idag, dock själv, och det är ju absolut inte lika kul...Hade jag vaknat typ en timma tidigare (eller lagt mig tidigare än 0500) så hade jag lätt hängt på...

Angående körning på Måndag så är jag lätt på!!!!!

Dock går mitt flyg till Sthlm 1740, så runt 16 vill jag vara hemma och packa/ Fixa/ käka.....

Fastslå en tid, redan kl 12 på dagen?? Hur låter det?

Invändningar? Skriv det, annars är det bvara att dyka upp på den tid som sist nämns här...

Gott juh!

- Calle

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey