Påminnelse

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Shit vad många olyckor till följd av avåkningar nuförtiden!! Jag vill dela med mig av insikten om hur viktig koncentrationen är när vi sitter på hojen. Här är några sätt att maximera den:

- Åk aldrig berusad
- Tänk inte på poliser och fartkontroller i din omgivning, det gör dig okoncentrerad
- Låt inte hastigheten och mätaravläsningar bli till distraktioner
- Kraftigt reducera hastigheten när det är sent och skymning
- Se på vägen och allt utanför den direkta synlinjen istället för i backspeglarna
- Bedöm maxhastigheten utifrån åtminstone vägens bredd, kvalité, kurv- och anslutningsfrekvens
- Iaktta och följ upp din egen tendens till hur mycket du låter distraktionerna påverka ditt beteende. Korrigera!
- Kör inte med MC navigator, radio, telefon eller liknande
- Gå försiktigt in i kurvor och ha i tillräckligt låg växel
- Håll inre spåret när det regnar
- Kör med rent visir
- Kör när du är pigg och utvilad
 
Last edited:
obs kolla aldrig i dina backspeglar..

tänkt gaskontroll..det kan rädda ditt liv..
köp custom..aldrig en hoj med 3 effektlägen..:tummenupp
 
Jag kommer alltid på mig själv med att kolla in alla saab 9-5 och volvo v70 jag kör om, det vill säga kolla efter poliser. Inser att det tar en del koncentration, men man vill ju inte ha böter eller ett körkort mindre.
 
TS, du är fan lite rolig...vet du det? :D
Seriöst, jag tror inte dina punkter kommer generera något akut Nobelpris då de flesta punkter är självklarheter medans en del är lite svårare att alltid uppfylla.
Ibland måste man köra fast man är trött, ibland har man 2,5 milj flugor på visiret, ibland måste man hålla koll i backspeglarna eftersom man kanske leder en grupp och ibland måste man in i kurvan med lite attack eftersom det suger getpung att vara försiktig i varenda kurva.
 
Å glöm för satan inte att kolla föjande!!!!

1.Att du ej har vinterluften kvar i däcken.
2.Att borsta av däcken från grus å dyl.
3,Att du inte har för långt skägg(kan skymma sikten vid högre farter.
 
Å glöm för satan inte att kolla föjande!!!!

1.Att du ej har vinterluften kvar i däcken.
2.Att borsta av däcken från grus å dyl.
3,Att du inte har för långt skägg(kan skymma sikten vid högre farter.


hahahahahahaha:tummenupp :D :yoparty
 
SuzukiLover:
- Gå försiktigt in i kurvor och ha i tillräckligt låg växel

Fråga:
- På vilket sätt kan en för högt vald växel påverka ens motorförsedda velociped att ofrivilligt söka sig mot vägens periferi?
 
Jag gillar den här:

- Tänk inte på poliser och fartkontroller i din omgivning, det gör dig okoncentrerad
 
:va
Innerspår är ju alltid ofiffigt på vägar man inte kan, och i regn blir det ju ännu sämre.

Tråden känns mest som flejm
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top