Video Påminnelse: Vi är inte o-sårbara, olyckor händer lätt

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Ja... Ville bara påminna er alla att ta det lite lugnt i trafiken, idag blev de nästan brunt i kalsongerna, har nytt bakdäck och testade för första gången o luta lite mera med det...

Hade varit ute på en bombar resa hemåt på motorvägen, det har gått undan må ja lova, Gdynia till Gdansk på 7 minuter i rusningstrafik, ja säger då bara det, 2 mil, snittfart på 171km/h, inget man skall ge medalj för, ville bara hem så de inte började regna på mig, men som ni förstår, fartblindheten varade även efter jag kommit av motorvägen, ni har säkert varit där någon gång också, farligt med andra ord :skrämd sedan efter det pangar jag vidare, i 140-160 snåret i en kurvig nerförsbacke, allt känns så rätt, flytta över lite lätt bara, inget mål med knät nere, vill bara känna lite på grejorna.

Första vänstern går gött, 140 o ökande genom kurvan, fan va man e kung, känns så jädrans gött (trots dubbel tillåten hastighet... :huvet ), flyttar över till höger, i eller nära 150 snåret o ökar lite till, jävlar va halt det blir, slappnar av i kroppen o håller hojen lite lagom hårt bara, bakändan hoppar både höger o vänster och svävar någonstans mellan grepp o inget grepp.

Idag har jag lärt mig att nya bakdäck är rätt hala på sidorna

Givetvis så har jag filmat min sexiga röv :arsele åt er, de syns mindre på film än vad de kändes i verkligheten dock, de gäller o vara cool o låta reflexerna jobba ibland, och erfarenheten jag har byggt upp klarade jag mig på idag ;)

Dagens budskap: Var rädda om er!

https://www.youtube.com/watch?v=E1PDDEXr9TY&feature=youtu.be

antar jag hade en del tur oxå, undra om de hade blivit annorlunda om jag spänt mig, mina ben o kropp flaxar rätt bra där omkring 25 sekunders snåret i videon

Last edited:
Du fick det där att låta sjukt mycket mer dramatiskt än vad man ser i filmen. Sånna där bakhjulssläpp får man typ varje dag i nersölade rondeller och halvsandiga kurvor. :7peta

Men det är absolut skönt att höra att denna nära-döden upplevelse gett dig insikt i att det går att köra i normal hastighet också.

Du fick det där att låta sjukt mycket mer dramatiskt än vad man ser i filmen. Sånna där bakhjulssläpp får man typ varje dag i nersölade rondeller och halvsandiga kurvor. :7peta

Men det är absolut skönt att höra att denna nära-döden upplevelse gett dig insikt i att det går att köra i normal hastighet också.

Mja får väl erkänna att det var en något ledande rubrik ;) Men ja, jag har aldrig fått dessa på vägen innan (jo vita sträck men de räknas ju inte), på bana några enstaka gånger.

Jag har en känsla av att de har lite med mitt nya däck o göra, sedan går de säkert o få in alla andra fel som den halvtaskiga sittställningen, gaskontrollen med mera, men ja, man väcker sin hjärna till liv iaf inför framtida körningar :tummenupp

Håller med Viktor L lite här får jag erkänna. Förväntade mig lite spök-gösta, antiklimax.

Men jag känner igen känslan när det släpper och man inte vet exakt när man ska återfå greppet. Extra spännande om man har ett räcke som du hade. Jag tror att du upplevde att släppet var något djävligare än vad det egentligen var.

Som tips (vet inte om detta är rätt, men ändock) dra runt ett grovt sandpapper några varv på dina nymonterade däck för att få bort den, ibland, småäckliga beläggningen.

Håller med Viktor L lite här får jag erkänna. Förväntade mig lite spök-gösta, antiklimax.

Men jag känner igen känslan när det släpper och man inte vet exakt när man ska återfå greppet. Extra spännande om man har ett räcke som du hade. Jag tror att du upplevde att släppet var något djävligare än vad det egentligen var.

Som tips (vet inte om detta är rätt, men ändock) dra runt ett grovt sandpapper några varv på dina nymonterade däck för att få bort den, ibland, småäckliga beläggningen.

Ja ska till en mindre bana nu på måndag, ett pass(1 timme) på förmiddagen och ett längre på eftermiddagen, tror du de räcker? eller borde jag sandpappra ändå?

Däcket ser ju som sagt nytt ut fortfarande ;) Dom där gummi flärparna som är vid tillverkningen är bara nernötta precis på mitten, resten e kvar (logiskt iofs då jag inte har kört med så mkt nerlägg än)

Ursäkta för att de inte var så spökgösta, har en trevligare motorvägs film dock, men den vet ja inte om ja borde lägga upp :glömdet det var den som gjorde mig fartblind o de va därför de gick så fort på den där 70 vägen, men ja ska bättra mig, tolkas bäst man själv vill :hihi

Fick en likadan fast på framhjulet i en påfartskurva med lite för mycket gummirester på vägbanan...

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Fick en likadan fast på framhjulet i en påfartskurva med lite för mycket gummirester på vägbanan...

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Undra om de va mitt nya bakdäck som fick de o släppa för mig, men iofs, det hade precis regnat lite och det har varit torrt länge, extra halt? Ja, svår fråga att svara på men tankarna är ju där

Regn efter en längre tids torka blir alltid extra halt.

Regn efter en längre tids torka blir alltid extra halt.

Jag tror att det var en faktor som spelade roll här.
*lång torka och regn idag
*Flong nya däck och första gången jag skulle lägga ner lite.
*inte så bra körställning för stunden, hade jag hängt av mer osv hade ja inte behövt ha samma vinkel och därmed mer grepp.

En kombination av olika faktorer borde de ha varit, och så den där högerhanden som råkar göra en gas av och sedan gas på :mad:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti