Påminnelse-ställ klockan

Micke_Lindstrom skrev:
Jag försökte ställa om klockan när jag kom hem från puben igår, det blev visst inte helt rätt. :hihi

såg detta lite för sent, väntade på o dra in te McD, klockan va 10:55 så hade gott om tid, tills jag insåg att den va 11:55 .. varje år, fan slår aldrig fel, synd att det inte va en arbetsdag :)

trådlyft....

nu är det dags igen, ffast åt andra hållet:)

Victor skrev:
2575929 Haha, hur många kommer inte bara läsa första inlägget?
jag var vääldigt nära, ända tills jag insåg att det lät konstigt med SOMMARtid nu, och att tråden var från 2004..:hihi

HannesH skrev:
2575941 jag var vääldigt nära, ända tills jag insåg att det lät konstigt med SOMMARtid nu, och att tråden var från 2004..:hihi

Jag undrade ifal lalla var dumma i huvudet som på fullaste allvar att klockan skulle ställas fram. På det 17:e inlägget kom jag på att det var jag som var dum i huvudet som inte hade läst vilket datum tråden skapades :tungan

Santo skrev:
2576015 Jag undrade ifal lalla var dumma i huvudet som på fullaste allvar att klockan skulle ställas fram. På det 17:e inlägget kom jag på att det var jag som var dum i huvudet som inte hade läst vilket datum tråden skapades :tungan

Ungefär så var det här med. Kanske ska börja läsa när första inlägget postades.:D

Det är så dax att jag hitta den här tråden... hade förträngt att man skulle ställa om kl nu!

Så va fan gör jag vaken nu?:va

:huvet

Nä man kanske ska ta och göra lite frukost till tjejen! :gnissla

Manne skrev:
591794 Inatt blir det sommar tid, ställ fram klockan en timme.

7 mars 2004! Snacka om långlivad tråd, men jag bygger väl på då.

Sommar o vintertid är en av de mest korkade reglerna vi har. När det infördes hade väl folk bara en armbandsklocka att hålla reda på o då var det enkelt, men nu? Minst tio klockor per hushåll. Micron, spisen, bilen hojen mobilen, vägg o flera armbandsur etc, allt skit har ju inbyggd klocka nu för tiden. De enda prylarna som ändrar sig själva är väl videon/CD spelaren (med mottagare) och datorn (möjligen även vissa mobiler).

Sammantaget ägnar sig alla medorgare inom EU och även vi i Sverige (som i praktiken enbart har delat EU-medborgarskap) åtskilliga timmar årligen åt att enbart ställa om alla klockor. Ett rejält resursslöseri och för de klockor som finns på våra arbetsplatser medför det även kostnader.

Helt vansinnigt då det inte finns några som helst skäl till att mixtra med klockan. Sommartid året om är det enda rätta, nu är det för f-n kolmörkt både när man åker till jobbet och när man åker hem. Om vi behållit sommartiden hade vi fått kvar lite ljus frititd ett bra tag till.

Upprop mot tidsomställningen nu!!!!

Santo skrev:
2576015 Jag undrade ifal lalla var dumma i huvudet som på fullaste allvar att klockan skulle ställas fram. På det 17:e inlägget kom jag på att det var jag som var dum i huvudet som inte hade läst vilket datum tråden skapades :tungan
Hehe du är inte ensam.:huvet :huvet

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...