Påkörd

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Skulle ut på en fin kvällsrunda 19.30 går ut varmkör hojjen tar på mig kläderna kör iväg och njuter av det fina hojvädret.

Efter jag har kört 1 mil så blir hojturen inte redigt lika kul jag kommer fram till STOP och stannar själv klart kolla höger kollar vänster BANG BOM CRASH, då körde en bilist rakt in i röven på mig och jag fatta knappt vad som hände. Nu till nått av det mest skadade med bilföraren, han går ut ur bilen kollar typ 3 minuter vad som hänt med hans bil efter det går han fram till mig och säger "varför stannade du vid stopskylten det kom ju inte ens någon".

Han frågar inte hur jag mår eller något åt det hållet ganska dålig stil?!?!?!?!

Så kvällen slutade med en crash och 4 timmar på akuten med röntgen men som tur väl var klarade ryggen sig men jag har en satans värk.

Så nu sitter jag här och hojen är på verkstad för att få en översyn känns ganska surt när man precis fått kortet och bara kört 5 dagar.

Peace out

Surt!

Fan asså idioter finns det ju gott om, jag skulle haft svårt för o kontrollera mig mot en sån! :va

Hoppas inte att du får några bestående skador och att hojen fixas snabbt!

:gnissla Kan förstå hur sugen du är på att åka!!

Ha d!!

"Varför stannade du vid en stoppskylt?"

Jävla idioter det finns, finns fan inget mer irriterande än folk som inte klarar av att stanna vid en stoppskylt, vad tjänar man på att rulla i 0,5km/h över istället för att stanna i en halv sekund? Idioter... Han som körde in i dig är dock århundradets idiot! Skönt att du klarade dig bra dock. :)

rena turen att man inte själv var där, även att han kolla sin bil innan han kolla till dig också?

Jag ringde polisen så dom kom på platts och efter det åkte jag direkt in till sjukhuset för röntgen av hela ryggen och nacken som tur väl var det inga fel. Kontaktade även försäkringsbolaget direkt efter och hojen blev bärgad in på firma igårkväll så jag ska åka dit idag och se hur det är med den den man såg inte några direkta skador mer än förstörd regplåt men han körde med ganska bra fart rakt in i bakhjulet så jag antar att en klen hoj kan bli skev av sådant. Får se vad verkstadskillarna säger idag.

• Gilla
Reaktioner: ft
Haha!
"varför stannade du vid stopskylten det kom ju inte ens någon".

Vilken stolle! :D
Men seriöst, det mste ha varit en gamling va?

Edit, vi skojar lite:
Du kanske borde frågat "varför han stod ivägen för din hand, det stod ju ingen bakom som förtjänade en knogsmörgås."

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: tcg
Skönt att du klarade dig! Hojen går att reparera, bra att du ringde länsman, detta luktar vårdslöshet i trafik!

Säger som AAA7, Hade haft fruktansvärt svårt att behärska mig i en sådan sitts.

Skönt att du klarade dig iaf :) och hoppas du snart får tillbaka MC:n

ärligt talat så tror jag du skulle vara paff och chockad så spöa på männskan skulle du komma på när du var hemma igen...

Hehe ja spöa honom var det inte på tal om jag stod mest där och fattade knappt något jag blev ganska så shockad

Om i sann Sporthoj.com maner går runt och spöar alla man anser vara idioter så lär man ha att göra resten av livet.
Tack och lov så är gemene man betydligt intelligentare än så och kan med en minimal riskanalys inse att det kommer att gå åt hevete dreCKt.

Hur många såna korkade inlägg per dag läser man i det här forumet?

Nu ska jag ringa till verkstaden och kolla när dom kan kolla efter hojen hoppas det går fort när det är försäkringsärende.

Men tog du reg nr? några vittnen?
Låter ju helt vansinnigt....har hänt mig också vid en stoppskylt en gång, bilisten körde in i bakdäcket & jag höll på & slungas rakt ut på en motorväg, tur man var snabb med bromsen.
Hoppas hojen är ok!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...