Påkörd..

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Blev påkörd här i veckan o min R1 e "skrot".. då det var den andra personens fel så ska ju hans försäkringsbolag betala min hoj.. Så frågan är hur lång tid kan detta tänkas ta? kommer jag sitta utan hoj o pengar resten av detta året? någon som har några erfarenheter?

Showtime skrev:
2259467 Blev påkörd här i veckan o min R1 e "skrot".. då det var den andra personens fel så ska ju hans försäkringsbolag betala min hoj.. Så frågan är hur lång tid kan detta tänkas ta? kommer jag sitta utan hoj o pengar resten av detta året? någon som har några erfarenheter?

tyvärr enligt det jag hört & läst så rör det sig nog om minst 1månad, förmodligen 2 eller mer, se till att ringa & stressa dom lite..

Vet inte om detta fungerar för dig.
Jag blev också påkörd för ett tag sedan.
Då sa mitt f-bolag att om jag betalade självrisken kunde jag laga den på en gång. Om det senare visar sig att det inte var mitt fel får jag tillbaka självrisken.
Bör tilläggas att jag har en helförsäkring.

Ralfg skrev:
2259500 Vet inte om detta fungerar för dig.
Jag blev också påkörd för ett tag sedan.
Då sa mitt f-bolag att om jag betalade självrisken kunde jag laga den på en gång. Om det senare visar sig att det inte var mitt fel får jag tillbaka självrisken.
Bör tilläggas att jag har en helförsäkring.
tyvärr har jag ingen helförsäkring, så ja måste vänta på att hans försäkringsbolag börjar ta tag i saken! men ska fan ringa dom varenda dag! orkar bara vänta MAX en månad..

nja..om den är stulen eller så så kan de bli lång tid..
ligg på som faen..så fort de e bevisat att det är den andres fel så har du rätt till ersättning mm,
tyvärr kan väl byråkratin va långsam..därför ligg bara på.

när min bil vart stulen sa dom ungefär en månads tid.
hitta den efter 1,5 veckor typ(trasig) o sen fick jag pengar på nåra dar + ersättning för alla sterogrejer.
det är väl lite olika.

ozeo skrev:
2259748 nja..om den är stulen eller så så kan de bli lång tid..
ligg på som faen..så fort de e bevisat att det är den andres fel så har du rätt till ersättning mm,
tyvärr kan väl byråkratin va långsam..därför ligg bara på.

när min bil vart stulen sa dom ungefär en månads tid.
hitta den efter 1,5 veckor typ(trasig) o sen fick jag pengar på nåra dar + ersättning för alla sterogrejer.
det är väl lite olika.
jo men den e ju inte stulen nu som tur e! men ja ska ringa mitt FB imon o kolla om dom skickat vidare min skadeanmälan till hans FB.. föresten måste de ha fått in hans skadeanmälan med innan de börjar ta tag i saken? eller räcker det med att de får in en från mig? annars kan ju han bara skita i att skicka in sin, så får ja aldrig några pengar :3freak

Showtime skrev:
2259467 Blev påkörd här i veckan o min R1 e "skrot".. då det var den andra personens fel så ska ju hans försäkringsbolag betala min hoj.. Så frågan är hur lång tid kan detta tänkas ta? kommer jag sitta utan hoj o pengar resten av detta året? någon som har några erfarenheter?

ajajaj, sån där är salltid så tråkigt att höra. du helt ok i alla fall va?

såvitt jag vet är det samma sak som med bilar, hur snabbt det går med ersättning/reparation beror helt på vilket försäkringsbolag som man har...eller den andra idioten har!!!

mina egna erfarenheter säger mig att IF är en mardröm i dessa sammanhang :(

Att det tar sådan tid när det handlar om stulna bilar är för att enligt deras statestik så dyker 90% av alla stulna bilar upp inom 2 veckor, Där av ville de inte dela ut några pengar förän bilen vart borta minst en månad. Det var iaf vad de sa till min polare när hans bil blev stulen.

Mvh Fredric

nodblj skrev:
2259993 ajajaj, sån där är salltid så tråkigt att höra. du helt ok i alla fall va?

såvitt jag vet är det samma sak som med bilar, hur snabbt det går med ersättning/reparation beror helt på vilket försäkringsbolag som man har...eller den andra idioten har!!!

mina egna erfarenheter säger mig att IF är en mardröm i dessa sammanhang :(
jo då ja e ganska okej.. bilen körde ut mitt framför mig, han sket i väjningsplikten eller såg mig inte.. så ja small rätt in i sidan på honom o flög över hojen o landade på hans motorhuv.. men ja stukade bara 2 fingrar o fick några små sår osv.. inget allvarligt iaf!
Så nu vill ja bara att dom ska besiktiga min hoj o sen ge mig pengar eller laga hojen..

Ja råka ut för att bli påkörd förra sommaren, åt mig så löste sig allt på ca 3 veckor från de att de small tills ja hade ny hoj... Så de behöver inte ta så jäkla lång tid :)

Showtime skrev:
2260047 jo då ja e ganska okej.. bilen körde ut mitt framför mig, han sket i väjningsplikten eller såg mig inte.. så ja small rätt in i sidan på honom o flög över hojen o landade på hans motorhuv.. men ja stukade bara 2 fingrar o fick några små sår osv.. inget allvarligt iaf!
Så nu vill ja bara att dom ska besiktiga min hoj o sen ge mig pengar eller laga hojen..

Wirre skrev:
2260054 Ja råka ut för att bli påkörd förra sommaren, åt mig så löste sig allt på ca 3 veckor från de att de small tills ja hade ny hoj... Så de behöver inte ta så jäkla lång tid :)
fan va gött! får hoppas på det! :)

Hände mig i höstas. Tog 2 månader med ständigt tjat. IF var det det gällde då. Om de beslutar sig för att reparera hojen kommer det ta MYCKET tid. Får du ut ersättning så blir allt så mycket bättre!.

Showtime skrev:
2259727 tyvärr har jag ingen helförsäkring, så ja måste vänta på att hans försäkringsbolag börjar ta tag i saken! men ska fan ringa dom varenda dag! orkar bara vänta MAX en månad..

Tror det e 8 veckor man har att skicka in skade pappert. Ring den som körde på dej o stressa denna innan dess händer inget
// Robin

philsson skrev:
2260065 Hände mig i höstas. Tog 2 månader med ständigt tjat. IF var det det gällde då. Om de beslutar sig för att reparera hojen kommer det ta MYCKET tid. Får du ut ersättning så blir allt så mycket bättre!.
jag hoppas att dom ger mig pengar.. min hoj har bla. annat fått sig en buckla i ramen pga att framgaffeln har slagit så hårt med fullt styrutslag mot ramen.. så mecken som tog emot hojen trodde den skulle lösas in då.. så jag hoppas på det! han sa att en ny ram kostade 40 000 + moms..

Showtime skrev:
2260198 jag hoppas att dom ger mig pengar.. min hoj har bla. annat fått sig en buckla i ramen pga att framgaffeln har slagit så hårt med fullt styrutslag mot ramen.. så mecken som tog emot hojen trodde den skulle lösas in då.. så jag hoppas på det! han sa att en ny ram kostade 40 000 + moms..

40 lapp för en R1 ram ? 12-13 lappar ligger närmare sanningen

men jobbet att flytta över allt helt + nya delar kostar mer i arbete än vad den ev. kan vara värd, så jag tror nog också att den blir inlöst

wonderwizard skrev:
2260236 40 lapp för en R1 ram ? 12-13 lappar ligger närmare sanningen

men jobbet att flytta över allt helt + nya delar kostar mer i arbete än vad den ev. kan vara värd, så jag tror nog också att den blir inlöst
jag har som sagt inte den blekaste vad en R1 ram kan kosta.. utan det var det som mecken sa till mig att den kostade.. jag tycker iof att det verkar sjukt mkt, då de max kan kosta 1 eller 2 000 kr att tillverka en sån..

Showtime skrev:
2260251 jag har som sagt inte den blekaste vad en R1 ram kan kosta.. utan det var det som mecken sa till mig att den kostade.. jag tycker iof att det verkar sjukt mkt, då de max kan kosta 1 eller 2 000 kr att tillverka en sån..
fan det missade jag! när sålde du din underbara gixxer?! den som var så fin! kanske ville ha mera power? ;)

Kul att du klarade dig så bra, men ett helvete att du får vänta på att gazza nu i denna högsäsong :(

hoppas det går snabbt!

//Cel

CeltaniC skrev:
2260277 fan det missade jag! när sålde du din underbara gixxer?! den som var så fin! kanske ville ha mera power? ;)

Kul att du klarade dig så bra, men ett helvete att du får vänta på att gazza nu i denna högsäsong :(

hoppas det går snabbt!

//Cel
ne ja sålde den för typ lite mer än en vecka sen.. nja största anledningen var för att få loss lite pengar för jag vill köpa mig en R6 banhoj med, tänkte börja tävla till nästa säsong.. sen så tyckte ja 600 började bli lite jobbig att köra gata med..

Showtime skrev:
2260306 ne ja sålde den för typ lite mer än en vecka sen.. nja största anledningen var för att få loss lite pengar för jag vill köpa mig en R6 banhoj med, tänkte börja tävla till nästa säsong.. sen så tyckte ja 600 började bli lite jobbig att köra gata med..
Aaa ok låter logiskt. Bana är roligast ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman