Påkörd vid körning mellan bilar

Det här är ett hojforum. Om du ogillar hojåkare finns det andra forum.

Det är inte hojåkare jag stör mig på, det är på moppefuckon som tagit körkort för tung hoj och köpt sig en sporthoj, men lämnade hjärnan hemma och nu grinar för att dom inte blir särbehandlade i trafiken...

Och ni som förstorar upp saker härinne... Det verkar va som att djungelns lag gäller för MC men inte för nån annan för då jävl*/&&/Y!

Djungelns lag, är det så du kallar trafikförordningen? Klart att det bara gäller MC, eller tycker du det är rimligt att trycka förbi en Volvo V70 mellan bilarna i en stillastående kö? :rolleyes:

Det är inte hojåkare jag stör mig på, det är på moppefuckon som tagit körkort för tung hoj och köpt sig en sporthoj, men lämnade hjärnan hemma och nu grinar för att dom inte blir särbehandlade i trafiken...

Tror du bilarna kommer fram snabbare av att motorcykeln ställer sig sist i kön? Jag undrar vem som är moppefuckot här egentligen.

Tror du bilarna kommer fram snabbare av att motorcykeln ställer sig sist i kön? Jag undrar vem som är moppefuckot här egentligen.

Dom gångerna som en båge ställt sig längst fram och sen kört sina 0-100 på 3sek kan jag räkna på mina båda händer.

Dom allra flesta är i vägen, på ett eller annat sätt. Om det sen är när dom tränger sig när det inte finns bra med plats, eller när dom tydligen inte hade så bråttom som dom ville påskina från början spelat väl mindre roll.
Hur du gör vet jag faktiskt inte. Hur dom FLESTA gör i det läget, av dom jag mött, det kan jag redogöra för. Den disskussionen vinner du inte.

Så ditt resonemang håller inte.

Djungelns lag, är det så du kallar trafikförordningen? Klart att det bara gäller MC, eller tycker du det är rimligt att trycka förbi en Volvo V70 mellan bilarna i en stillastående kö? :rolleyes:

Jag tror inte att nån bryr sig alls, om du har gott om plats att köra på (dvs INTE alla ställen i Sthlm) och sen kör förbi 2 stillastående köer.
Förutom nån sur gammal gubbe i hatt möjligen, men det är väl inte dom vi skriver om här i guess...

Last edited:
Dom gångerna som en båge ställt sig längst fram och sen kört sina 0-100 på 3sek kan jag räkna på mina båda händer.

Dom allra flesta är i vägen, på ett eller annat sätt. Om det sen är när dom tränger sig när det inte finns bra med plats, eller när dom tydligen inte hade så bråttom som dom ville påskina från början spelat väl mindre roll.
Hur du gör vet jag faktiskt inte. Hur dom FLESTA gör i det läget, av dom jag mött, det kan jag redogöra för. Den disskussionen vinner du inte.

Så ditt resonemang håller inte.

Menar du att en hoj måste komma upp i 100 knyck på 3sek för att dra ifrån en bil från ett rödljus? :va
Jag har kört hoj i stockholms innerstad i många år nu, och ställer mig så gott som alltid längst fram i kön. Det räcker med att man cruisar iväg för att bilarna skall hamna lååååångt efter. Låt säga att man gör 0-100 på 10 sek, det är fortfarande 2-3ggr snabbare än de flesta bilar. Svenssons trycker inte direkt pellen i botten på sina v70s.. De enda som har en chans att hänga på då är sportbilar på gashumör och kebabrejsare, men dessa tillfällen kan man räkna på ena handens fingrar. De flesta bilister, även om de är på gashumör, vet att de inte har en chans att dra ifrån ens en kromsläde om dom vrider lite till på trotteln.

När det gäller plats så tar förstås hojar mindre utrymme längst fram dessutom, för du påstår väl inte att bilarna kommer backa? Stannar man i kön så tar man ju upp en normal bilplats minus nån meter på längden.

Jag tror inte att nån bryr sig alls, om du har gott om plats att köra på (dvs INTE alla ställen i Sthlm) och sen kör förbi 2 stillastående köer.
Förutom nån sur gammal gubbe i hatt möjligen, men det är väl inte dom vi skriver om här i guess...

Du bryr dig uppenbarligen? Dessutom skriver ju TS att han hamnade mellan två fordon, och då är det knappast heldragen linje mellan dessa, så hur du kom in på det innan vet jag inte. Har heller aldrig någonsin sett en MC köra förbi en kö bara för att köra iväg som en kärring sen. Du kanske är den där sura gubben i hatt? :va

Inskickat av Lassis

Särbehandling? Vafan, MC är ju särbehandlade enligt lag så det är väl inte konstigt att någon hojtar till när det går snett till. Du skriver att TS är vårdslös, men att lastbilschaffisen "markerar vad han tycker" det är inga problem?

Gå och kamma dig.

jag kör så alltid i köerna men jag gör det med premissen att jag allt är mitt fel om det händer något, köar jag som alla andra kan jag klandra någon annan ifall det händer något... lixom så man får tänka när man väljer att rulla på linjen..

Så du anser att DerClown är ett moppefucko som lämnat hjärnan hemma när en lastbil medvetet kör på hans ben.

Går det bra i Mora idag?

jag kör så alltid i köerna men jag gör det med premissen att jag allt är mitt fel om det händer något, köar jag som alla andra kan jag klandra någon annan ifall det händer något... lixom så man får tänka när man väljer att rulla på linjen..

Det är trots din inställning inte ditt fel att någon aktivt vrider på ratten för att köra in i dig eller bara för att "markera" att han blev sur för att du
kör mellan bilarna :)

Visst får man ta lite "tillbud" med en nypa salt om man kör mellan
köerna men aktivt försöka vara ivägen eller köra på är inte ok.

F-n vad trött jag blir. Låter som om den förbannade jante har haft ett finger med igen :rolleyes:

Finns nog inget annat land än Sverige som sådant här annses vara ett problem. När det dessutom är inskrivet i lagen att man får köra mellan bilar och det ändå finns folk som tycker att lastbilen gjorde rätt :dummer

Menar du att en hoj måste komma upp i 100 knyck på 3sek för att dra ifrån en bil från ett rödljus? :va
Jag har kört hoj i stockholms innerstad i många år nu, och ställer mig så gott som alltid längst fram i kön. Det räcker med att man cruisar iväg för att bilarna skall hamna lååååångt efter. Låt säga att man gör 0-100 på 10 sek, det är fortfarande 2-3ggr snabbare än de flesta bilar. Svenssons trycker inte direkt pellen i botten på sina v70s.. De enda som har en chans att hänga på då är sportbilar på gashumör och kebabrejsare, men dessa tillfällen kan man räkna på ena handens fingrar. De flesta bilister, även om de är på gashumör, vet att de inte har en chans att dra ifrån ens en kromsläde om dom vrider lite till på trotteln.

När det gäller plats så tar förstås hojar mindre utrymme längst fram dessutom, för du påstår väl inte att bilarna kommer backa? Stannar man i kön så tar man ju upp en normal bilplats minus nån meter på längden.

Njaaa, min S70 T5 gör 0-100 km/h på ca 7 sekunder så det kan väl omöjligt bli att du gasar ifrån denna Volvo 2 - 3 gånger snabbare på 10 sekunder.Många år sedan en normal bil hade accelerationssiffror på 25 - 30 sekunder upp till 100 km/h. :va :)

Sedan kan man ju undra om detta med att köra förbi bilar som står och väntar vid rödljus varför trafikskolorna inte lär ut detta om det nu inte är något att se som fel. :va :)

www.youtube.com/watch?v=tRlBvh6GFpU

Last edited:
Njaaa, min S70 T5 gör 0-100 km/h på ca 7 sekunder så det kan väl omöjligt bli att du gasar ifrån denna Volvo 2 - 3 gånger snabbare på 10 sekunder.Många år sedan en normal bil hade accelerationssiffror på 25 - 30 sekunder upp till 100 km/h. :va :)

Sedan kan man ju undra om detta med att köra förbi bilar som står och väntar vid rödljus varför trafikskolorna inte lär ut detta om det nu inte är något att se som fel. :va :)

Du vet vad han menar om du kör mc själv :)

Du stampar väl inte pellen i botten när det blir grönt? Eller?

Du vet vad han menar om du kör mc själv :)

Du stampar väl inte pellen i botten när det blir grönt? Eller?

Då har du aldrig kört mc / bil i Malmö, för där är det dragrace mellan ljusena, (och ingen har blinkers heller).Men i Kristianstad är vi världsbäst på att visa hänsyn.Där går vi ut och vinkar fram de stackars bilar mm som väntar vid rödljus. :D

då har du aldrig kört mc / bil i malmö, för där är det dragrace mellan ljusena, (och ingen har blinkers heller).men i kristianstad är vi världsbäst på att visa hänsyn.där går vi ut och vinkar fram de stackars bilar mm som väntar vid rödljus. :d

:d :)

Last edited:
Jag provar med en motfråga istället då.

Om det är tight med utrymme mellan bilköerna, som det oftast är i Sthlm och andra storstäder. Kan ni då förstå att folk blir griniga när det kommer en hoj och stryker förbi backspegeln?

www.youtube.com/watch?v=tRlBvh6GFpU

Fick du fick lära dig att korsa heldragen linje i trafikskolan? :)

Last edited:
Ibland är folk så himla lättretade. Det kan vara bra att tänka på när man kör förbi bilköer. Lagligt eller ej så blir många jävligt provocerade när man slinker förbi.
När man tränger sig och ställer sig längst fram så tycker jag ibland att bilen brevid gör sig beredd på nåt sorts street race o det är ju oftas bara kul. Men det händer att man får helt andra vibbar, väldigt negativa o då är det ju bara att köra därifrån så man slipper eländet. Rött eller grönt spelar ingen roll. Bättre att komma därifrån för FOLK ÄR GALNA!!!

Du bryr dig uppenbarligen? Dessutom skriver ju TS att han hamnade mellan två fordon, och då är det knappast heldragen linje mellan dessa, så hur du kom in på det innan vet jag inte. Har heller aldrig någonsin sett en MC köra förbi en kö bara för att köra iväg som en kärring sen. Du kanske är den där sura gubben i hatt? :va

Nej, skrev jag ju alldeles nyss??

Särbehandling? Vafan, MC är ju särbehandlade enligt lag så det är väl inte konstigt att någon hojtar till när det går snett till. Du skriver att TS är vårdslös, men att lastbilschaffisen "markerar vad han tycker" det är inga problem?

Til att börja med så vore de kul att fråga lastbilschaffisen varför han gjorde som han gjorde, för jag vet då inte. Vet du det menar du?

Och sen säger jag inte att han gör rätt, varken han eller Mckillen...
Gå och kamma dig.

Jag bryr mig inte om det nej.

Jag provar med en motfråga istället då.

Om det är tight med utrymme mellan bilköerna, som det oftast är i Sthlm och andra storstäder. Kan ni då förstå att folk blir griniga när det kommer en hoj och stryker förbi backspegeln?

Man kan ju inte åka hursomhelst, lite finess får man ju ha fast när folk
tutat när man sakta glider förbi trots att det är 50 cm till bägge bilarna
både höger o vänster så blir det ju lite löjligt.

Om det däremot som man sett vissa ggr att det blir en "chikan" mellan
backspeglarna tycker jag att det är onödigt, samma sak att hålla hög hastighet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti