Påkörd på mcparkering...

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
I morse var det någon som körde på min hoj där den stod parkerad på en mcparkering i Vasastan.
Den som gjorde det reste därefter upp hojen och det måste funnits många ögonvittnen men gärningsmannen glömde ändå bort att lämna ett meddelande...

*Suck* blir dyrt om jag ska laga allt...
Ingen här som råkar ha ett krauser packväskesystem mod äldre liggandes? eller en höger lilla motorkåpa till en XJ900?

Kanske nån som sett nåt? (tänk om nån skulle ringa och säga att dom sett allt och erbjuder sig att vittna... om jag får drömma lite :död )

UltraMarine skrev:
I morse var det någon som körde på min hoj där den stod parkerad på en mcparkering i Vasastan.
Den som gjorde det reste därefter upp hojen och det måste funnits många ögonvittnen men gärningsmannen glömde ändå bort att lämna ett meddelande...

*Suck* blir dyrt om jag ska laga allt...
Ingen här som råkar ha ett krauser packväskesystem mod äldre liggandes? eller en höger lilla motorkåpa till en XJ900?

Kanske nån som sett nåt? (tänk om nån skulle ringa och säga att dom sett allt och erbjuder sig att vittna... om jag får drömma lite :död )

trafikförs. halv eller hel?

Har för mig att du kan få nåt från trafikförsäkringsföreningen även om du inte har den hel eller halvföräkrad... kan ha fel iofs... men har för mig det!

Hoppas du får tag i boven... men sannolikheten att det sker e nog liten..

trist..

Kan ju vara någon förbipasserande också som såg hojen ligga på gatan som plockade upp den. Eller kanske flera? En sån best är väl inget man slänger upp med en höftkrok direkt? Tycker synd om dig och hojen iallafall... :gråta

Polisanmäl och utnyttja trafikförsäkringen med reducerad självrisk (typ 1900kr).
Men du måste polisanmäla.

Ska man anmäla en parkeringsskada är det skitviktigt att man tar dit polisen INNAN man flyttar på fordonet,annars godtar inte f-bolaget det.

Du kan få ersättning från Trafikförsäkringsföreningen när det handlar om Parkerings skador där förövaren smitit!

Se till att Polisanmäla ordentligt och göra klart för dom att du vet att någon kört på hojen!
Tex nån skada som påvisar det!
Anmäl sedan till Trafikförsäkringsföreningen!

Kan funka...Kan misslyckas!

Back