Påkörd i sidan av en SUV

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
På väg hem efter en hel helgs härlig skidåkning, hela resan har gått finfint tills näst sista rondellen (dvs. 1km hemmifrån av 15mil körda).

Jag är inne i rondellen utanför preem då en SUV av modell större inte ser oss i våran vw passat.
Jag är i mitten av rondellen då bilen kommer inrammandes från höger.
Jag försöker parera men hinner knappt reagera innan hans vänstra framskärm tar i min högra främre passagerardörr.
Dörren blir helt ihopvikt och inklämd över min lillebror som låg med huvudet mot rutan och sov. Stannar bilen och det är glassplitter överallt, frågar hur det är med lillebror och han sätter sig upp och säger. "Vad f*n händer?"

Okej alla mår bra det var ju tur, kliver ut ur bilen och tänkte kolla så folket i den andra bilen mår bra.
En älde man (40+) kliver ut ur SUVen och stammar fram, mår alla bra?
Efter lite snack så tar jag nummer, namn och reg.nr sen far vi hem.
Han ringde upp efter ett tag och dubbelkollade att alla mådde bra och sedan sa han att han inte sett oss komma och att han satt i andra tankar.

Nåja ville bara skriva av mig såhär ett tag efter olyckan, hoppas alla andra klarat helgen med kroppen i behåll.

Han betedde sig ju iallafall exemplariskt han som krockade med er.
Hoppas att han nu inte vänder.

Jätte tråkigt att höra men skönt att det bara blev matriela skador.

Ni känner inget i nacken någon av er om ni gör det så rekommenderar jag er att åka till läkaren och få det dokumenterat i fall det blri senare problem

gubben som körde på er handlade rätt tycker jag som ringde efter och tog på sej hela ansvaret

Xyron skrev:
På väg hem efter en hel helgs härlig skidåkning, hela resan satt i andra tankar...

Nåja ville bara skriva av mig såhär ett tag efter olyckan, hoppas alla andra klarat helgen med kroppen i behåll.

Aj fan :död

Tur att alla klarade sig dock och att gubben verkade bry sig om vad som hänt! Inte alltför vanligt kan jag tro.

Nej min helg vart inte helt lyckad. Lyckades pricka en räv i 140 km/h med Alfan. Har inga dimljus längre. Frontspoilern sprack och delar försvann av den. En del av sparklådan i bak sprack sönder med. Tog han med de två vänstra hjulen. Behöver jag säga att den dog. :död

Dyrt och jobbigt blev det.

Skönt att alla mår bra... och en eloge till gubben...

Testa å klipp en grävlig i 150km/t med en sänkt nissan 200-a,,, dom e ju fan stenhårda=)=)

Rooki skrev:
Skönt att alla mår bra... och en eloge till gubben...

Testa å klipp en grävlig i 150km/t med en sänkt nissan 200-a,,, dom e ju fan stenhårda=)=)

Räven var inte helt mjuk den heller :näsblod

nä fy fan.. djur på vägarna ska man akta sig för,,

det e inte så kul att köra över dom små liven

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...