Påkörd av gamling

Gubbens fel!!!

Gjorde samma sak förra året dock med benbrott som följd.

Kom oxå på huvudled och en gubbe drog rätt ut framför mej, hade inte en chans. Körde rätt in i sidan :mad:

Hej!!

steka skrev:
Men Eroshusse, polisen har ju nästan varit där (sånär på ett par månader :tungan ). Det är sannolikt inga problem med försäkringsbolaget. Lysande argument med farbroderns inget lyse på din hoj :hihi

Skönt att det gick bra. Ring mig om det är något du undrar över!

Tack för uppmuntran!
Det svåraste av allt i detta ärende verkar vara att få tag i konstapeln som handhar alla trafikmålen i Södertälje. Han verkar undvika mig... Men trängen vinner.

Ha det bra!!
J

Angående läkar och synkontroll så utsätts alla som fyller 45 och har högre körkort för sådan kontroll och sedan var tionde år. :tummenupp

Synd bara att det inte inte gäller alla körkortsklasser.

Som någon tidigare sa i tråden så spelar det ingen roll om du hade halvljus, helljus, varningsblinkers eller inget ljus alls på.
Har han väjningsplikt så har han, så räknar försäkringsbolaget i alla fall så den delen behöver du inte oroa dig för.

Sedan måste jag ju hålla med om att det lät kul att gubben anklagar dig för att du inte hade ljuset på om han inte såg dig... :va :D

Nåja, det du behöver vara snabb med i det här läget är att fylla i en skadeanmälan som du behöver skicka till ditt försäkringsbolag, det skadar heller inte att du har en kopia på polisrapporten också.
Eftersom säsongen börjar nu så antar jag att du har lite bråttom =), med andra ord så ringer du in till dit FB och ber att få tala med en skadehandläggare, fråga då om du kan faxa in både skadeanm. och polisanm. I det här läget så får du ju namnet på din blivande skadehandläggare vilket alltid är bra att ha.
Har du sedan helförsäkring så är det ju bara att lämna in hojen till verkstad och resten är ju bara en självrisk fråga. (det vill säga om du inte skenförsäkrat) för då kan det bli fråga om utredning, vilket kan ta tid.

Skönt att höra att det gick bra för dig, hälsan är alltid den viktigaste. Hojar är bara att köpa nya..
H

LB_13 skrev:
Angående läkar och synkontroll så utsätts alla som fyller 45 och har högre körkort för sådan kontroll och sedan var tionde år. :tummenupp

Synd bara att det inte inte gäller alla körkortsklasser.

Vilka körkortsklasser gäller det då och sen när då?

Emmi skrev:
Vilka körkortsklasser gäller det då och sen när då?

Det gäller sedan 2003 och behörigheten C, CE, D och DE (dvs. tung lastbil, tung lastbil med släp samt buss) Alla som fyller 45 och vill behålla sin behörighet (det är valfritt) måste genomgå en läkarundersökning. B-behörigheten påverkas inte. Fast nån kontroll borde införas även där, kanske inte redan vid 45 men säg vid 60-65 nånstans och sen vart femte år. Det kan gå snabbt utför i den åldern... Antalet seniorer i trafiken blir ju bara fler. Läkarkontroll och sedan körkortsindragning för dom som inte uppfyller kraven. Fast för en del så hjälper nog inte ens indraget körkort, dom kör iallafall... envetna gubbjävlar... "Här ska inte komma nån jävla läkare o tala om för mig att jag inte kan köra bil":kocko ...osv.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon