påkörd av en gammal gubbe

c.falk

15000 RPM är fanimej livsfarligt..
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6
Har precis blivit på körd av en gubbe som skulle in på frasses.. Jag låg på huvudled på väg in till stan å så såg ja att gubben va på väg att korsa så ja bromsa in, men så stannade gubben efter jag fick ögon kontakt med han sen när jag åkte förbi så körde han in i mig.. jag flög in i ett jävla staket. men det gick relativt bra med både mig å hojjen! behöver bara byta plast på vänster sida å så en fotpinne. vet någon vart man kan få tag i det till en r6a -99 lackad å klar?
kanske fel forum att skriva detta i.. å så skriver jag inte alltför bra just nu men är fortfarande lite skakig. aja tur att de är slut på säsongen iaf! Kör lugnt nu grabbar..

c.falk skrev:
2438314 Har precis blivit på körd av en gubbe som skulle in på frasses.. Jag låg på huvudled på väg in till stan å så såg ja att gubben va på väg att korsa så ja bromsa in, men så stannade gubben efter jag fick ögon kontakt med han sen när jag åkte förbi så körde han in i mig.. jag flög in i ett jävla staket. men det gick relativt bra med både mig å hojjen! behöver bara byta plast på vänster sida å så en fotpinne. vet någon vart man kan få tag i det till en r6a -99 lackad å klar?
kanske fel forum att skriva detta i.. å så skriver jag inte alltför bra just nu men är fortfarande lite skakig. aja tur att de är slut på säsongen iaf! Kör lugnt nu grabbar..

Isf är det väl gubben som ska betala

c.falk skrev:
2438314 Har precis blivit på körd av en gubbe som skulle in på frasses.. Jag låg på huvudled på väg in till stan å så såg ja att gubben va på väg att korsa så ja bromsa in, men så stannade gubben efter jag fick ögon kontakt med han sen när jag åkte förbi så körde han in i mig.. jag flög in i ett jävla staket. men det gick relativt bra med både mig å hojjen! behöver bara byta plast på vänster sida å så en fotpinne. vet någon vart man kan få tag i det till en r6a -99 lackad å klar?

Men det är väl hans fel, då behöver du väl knappast oroa dig om att fixa knarren ?

behöver jag alltså bara lämna bort hojjen då? har vittnen å allt på det hela!
tack grabbar:tummenupp

c.falk skrev:
2438347 behöver jag alltså bara lämna bort hojjen då? har vittnen å allt på det hela!
tack grabbar:tummenupp

Alltså har du skrivit "olycks rapport" med gubben som försäkringsbolaget ska ha ?

Det måste du göra för att dom ska kunna utreda det hela .. När dom sen konstaterar att det inte är ditt fel så är det hans trafikförsäkring som får pröjsa dina skador ..

jo jag tänkte att de va något skumt så jag bromsa ju in, men sen när han stannade trodde ja ju att de va grönt.. hela hans front flög åt hellvete.
har inte skrivit någon trafik försäkringnr rapport men har hans numemr å så så jag ska göra det! :tummenupp

Om du har fått någon personskada ska du väl dessutom polisanmäla händelsen? Dessutom tycker jag absolut att du ska gå till en läkare för undersökning, du flög ju trots allt in i ett staket. Även om du inte känner något nu så kan det komma om några år och då blir det besvärligt med ersättningar från Försäkringskassan och försäkringsbolag om du inte har fått en läkarundersökning vid skadetillfället så att det finns dokumenterat.

Borde det inte finnas en sticky i detta forum med alla saker man ska tänka på när man varit inblandad i en olycka? Skadeblanketter som ska fyllas i, vilka man ska anmäla olyckan till, att man ska uppsöka läkare, när man ska koppla in polisen osv?

c.falk skrev:
2438352 jo jag tänkte att de va något skumt så jag bromsa ju in, men sen när han stannade trodde ja ju att de va grönt.. hela hans front flög åt hellvete.
har inte skrivit någon trafik försäkringnr rapport men har hans numemr å så så jag ska göra det! :tummenupp

Nästa gång så ser du till att polisanmäla det hela...
Alkohol test ?? kanske inte hade varit så dumt..
Personskada ?? dokumentera, besök läkare, imorgon kanske du har ont i nacke, rygg eller någon annanstans.
Vittnen ?? tog du telenr , id på dessa ??

Gubben kanske inte komer ihåg något imorgon...

Skriv ALLTID skadeanmälan på plats. Sensmoral: ha alltid en skadeanmälan i kutsen om olyckan är framme.

träffa en klok 80-åring idag

"jag har sålde bilen förut, man ska inte köra när man blir gammal, det är fel som det är nu, folk klagar på MC men bilarna uppför sig inte bättre "

impad av gubben:)

förmodligen är gubben 80+, saknar glasögon eller har inte kollat synen de senaste 50 årena. Inte konstigt att det sker sådana olyckor när folk inte ser vad som händer :rolleyes:

herge skrev:
2438563 förmodligen är gubben 80+, saknar glasögon eller har inte kollat synen de senaste 50 årena. Inte konstigt att det sker sådana olyckor när folk inte ser vad som händer :rolleyes:

Blev faktiskt påkörd uppe i Allén i Västervik (vid rödljusen):näsblod

Fyf*n vad man blir skraj när man läser sånt :huvet

Hur kan dessa människor sätta sig bakom ratten!?!?

Otrolig...
Skönt att du klarade dig :tummenupp

enchanter skrev:
2438351 Alltså har du skrivit "olycks rapport" med gubben som försäkringsbolaget ska ha ?

Det måste du göra för att dom ska kunna utreda det hela .. När dom sen konstaterar att det inte är ditt fel så är det hans trafikförsäkring som får pröjsa dina skador ..

Tror nästan det räcker att ringa om ni båda gör det och berättar samma historia. Åtminstone gjorde det det när jag blev påbackad i bilen för ett tag sen. Han som backade på mig ringde direkt, så när jag kom hem ringde försäkringsbolaget till mig och kollade bara. Fick ett skadenummer direkt på telefon, och så var det bara att boka tid på lämplig verkstad. Hur smidigt som helst.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti