Påkörd av bil, försäkringsfrågor

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Hur funkar det generellt med ersättning för utrustning och likande? De klippte sönder mit fina Berik-helställ och ryggskydd, handskarna sprack i fallet och hjälmen krossades mot bakdörren på 855an :näsblod . Jag har trygg-hansa som f-bolag.. Erfarenheter av trygg-hansa?? Ge mig.. Undrar även hur lång tid det tar innan man får sin ersättning.. är hela sommaren förstörd nu eller kan man hoppas på att få pengar inom en månad eller liknande? Hoppas på många svar!

om DU blev påkörd, så e det ju inte ditt bolag som ska betala, utan bilägarens bolag.

vet du vilket det är, så e det bara att ringa dit & fråga vem som håller i ärendet :tummenupp

inga personskador ? i så fall hade du tur :tummenupp

om DU blev påkörd, så e det ju inte ditt bolag som ska betala, utan bilägarens bolag.

vet du vilket det är, så e det bara att ringa dit & fråga vem som håller i ärendet :tummenupp

inga personskador ? i så fall hade du tur :tummenupp

Nej det har de ju alldeles rätt i.. Volvia var det så man får väl ta o ringa dem och höra. Jag klarade mig utan frakturer, tack vare att jag höll hastigheten som var 50. Men är ganska mörbultad ändå, har fått en nackskada som läkarna inte kan säga vad det är. Kom körandes på huvudled inne i stan och bilen körde ut 10m framför mig, "såg dig inte för solen"... :huvet

Nej det har de ju alldeles rätt i.. Volvia var det så man får väl ta o ringa dem och höra. Jag klarade mig utan frakturer, tack vare att jag höll hastigheten som var 50. Men är ganska mörbultad ändå, har fått en nackskada som läkarna inte kan säga vad det är. Kom körandes på huvudled inne i stan och bilen körde ut 10m framför mig, "såg dig inte för solen"... :huvet

Du ska inte prata med Volvia, du ska prata med ditt bolag. De sköter allt år dig. De betalar dig och sedan gör de upp med motpartens bolag.
Är du snabb med att skicka in alla papper och grejor till ditt bolag kan det gå ganska fort. Mindre än en månad om du har tur och alla papper är ok, antar att det finns polisrapport och att det är klart vem som är vållande.

Du ska inte prata med Volvia, du ska prata med ditt bolag. De sköter allt år dig. De betalar dig och sedan gör de upp med motpartens bolag.
Är du snabb med att skicka in alla papper och grejor till ditt bolag kan det gå ganska fort. Mindre än en månad om du har tur och alla papper är ok, antar att det finns polisrapport och att det är klart vem som är vållande.

Stämmer bra det! Och TH som bolag gav ganska lite stålars för min hoj och inget för extra grejer typ system m.m.
Men de var väldigt givmilda på den personliga utrustningen och personskadorna. Två olika avdelningar innom TH tror jag det va.

Gjorde exakt samma sak som du råkade ut för Boffe.

Prata med ditt försäkringsbolag och be om hjälp så hjälper de dig att reda upp det. Normalt ska du få ersättning för allt som skadades om det inte finns "speciella omständigheter".
Ju snabbare du kan skicka in alla papper desto snabbare kan du få ersättning. Har du bilder på hojen som är hyfsat nya så bifoga gärna dom, hjälper när det ska bedömas vad som har blivit skadat.

Du anmäler till ditt bolag. Se till att du har polisrapporten så slipper du självrisken. De kollar blocket vad din hoj kan vara värd. Extra grejjer och nybytta saker "är sånt som hör till och du får inget extra för det". De ringer till en MC firma och kollar vad ditt skinnställ och hjälm kostar som nypris och så får du erbjudande om att köpa ett nytt och betala lite själv eller så får pengar. (själv tog jag pengarna men vet du att du ska köra igen så tjänar du nog på att ta ut ett nytt ställ)

Nackskadan får du själv ha koll på och om ett år eller 1 ½, beror på vilket bolag, gör du en läkarundersökning och kollar om du har några bestående men.

Lycka till och tur att det gick så bra som det ändå gjorde.

Glad midsommar!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...