Påfyllning av barskåpet

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Idag kom polaren hem från tyskland och han var så vänlig att han köpte med två pavor av min favoritdryck :banana Tur det, för det var inte mycket kvar i den sista flarran jag hade i skåpet.

Till er som dricker rom (inte nån äcklig vit rom, det går bort), har ni några tips på vad man ska prova på för nåt? Det känns dumt att betala 500:- eller liknande för nåt man kanske inte gillar :( Så om ni vet hur Spice eller möjligtvis Morgan (ljus) smakar så får ni gärna tipsa om nåt mer!

Bifogat

• spice.jpg
    spice.jpg
    85 KB · Visningar: 159
Mitt barskap fullde pa sig sjalvt idag!!

KOmpisen jag jobbar med har nere i sandladan hade vanligheten att kopa at mig pa SIN ranson nar han akte hem igar, akte forbi hemmet och lamnade den!

DET ar en kompias det!

Vad det var?

En Caol Ila

Jag ar singlemaltjunkie... :tummenupp

Jag har tröttnat på att sitta och smutta på en whiskey, jag tar hellre en stadig grogg så man somnar gott sen. Sen kan jag inte supa på whiskey heller (nåja, det går) för jag blir så jävla dålig dagen efter. Och sen är det inte speciellt gott i stora mängder...

Kapten morgan är det jävligaste som producerats. Prova Red Heart istället. En miljon gånger bättre... fortfarande rom dock...

Felix skrev:
Kapten morgan är det jävligaste som producerats. Prova Red Heart istället. En miljon gånger bättre... fortfarande rom dock...

Menar du att det är äckligt eller gott? För den ljusa är som smultronsaft för mig, snuskigt god. Men spicen är bra mycket bättre men så kostar den 400:- för en pava i tyskland också :(
Red Heart, vilket bolag gör den?

Dee_cati skrev:
Jag har tröttnat på att sitta och smutta på en whiskey, jag tar hellre en stadig grogg så man somnar gott sen. Sen kan jag inte supa på whiskey heller (nåja, det går) för jag blir så jävla dålig dagen efter. Och sen är det inte speciellt gott i stora mängder...

Stämmer väldigt bra det där... Men! Det ena behöver ju inte förta det andra!

Såg nåt om Captain Morgan här i tråden. Den var väl sådär.
Bacardis mörka eller nån annan jag inte minns namnet på är ju inte dumma, eller nån ljus att göra en Cajperinia på.

...eller nån ljus att göra en Cajperinia på.

Caipirinha görs inte på Rom utan på Cachaça. :mattias
Vilket också görs på sockerrör men lite annorlunda och är en riktig lågbudgetdricka.
Rent smakar Cachaça röv men i en rätt tillverkad Caipirinha är det en dryck för gudar.
Finns en variant på vissa bolag -Pitu. Kostar 250 bagis (I Brasilien 10-20 kr). :3freak

Äntligen fredag, Skål! :öl

Last edited:
Den "ljusa" Captain Morgan är en gudadryck ! Bästa rommen som jag testat ... om man gillar vaniljtonen i den dårå ... gillar man inte vanilj bör man nog ta en annan. Finns på bolaget för övrigt ... mums !

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back