Påfyllning av Argongas för MIG

Och då kommer ju frågan varför man tar bort skyddet??? Sen är det ju LITE skillnad på att ta bort skyddet och ha klockan kvar, skyddet tillhör ju flaskan, så det förstår ju en femåring då att det ska med i returen, sen behövs det väl tom en specialnyckel till skyddet just för att man ska ge fn i det.:D

Du förstår nog när du ser bilden varför detta skyddet togs bort..

Bifogat

• 9598765768.jpg
    9598765768.jpg
    5.8 KB · Visningar: 1,345
Du förstår nog när du ser bilden varför detta skyddet togs bort..
:huvet Men herrejösses bilden visar en syrgasflaska tråden gällde argon, du sa att man får böta om man lämnar in en flaska med klockan kvar, när du menar att du slarvat bort ett skydd till en syrgasflaska som du helt riktigt får pynta för, skyddet på Ar. flaskan består ju idag av en fast sk. krage.:såjaponken

:huvet Men herrejösses bilden visar en syrgasflaska tråden gällde argon, du sa att man får böta om man lämnar in en flaska med klockan kvar, när du menar att du slarvat bort ett skydd till en syrgasflaska som du helt riktigt får pynta för, skyddet på Ar. flaskan består ju idag av en fast sk. krage.:såjaponken

Ha ha men jag kan väl inte ha bilder på alla tuber som finns, denna snodde jag dessutom på nätet för o visa vilket skydd jag menade.
Och mycket riktigt så är det Idag plastkrage som alltid sitter på men eftersom killen i tråden inte fyllde på sin tub idag.. utan kanske har en gammal flaska och därför kan det vara trevligt att veta...

Och i mitt fall så va skyddet inte borttappat utan jag körde slut på gas, tar flaskan skruvar av allt och kör till aga, de vill då inte byta in den eftersom den inte har kåpan på och menar att det egentligen är böter på det, jag förklarar att jag e 100 meter bort o jobbar och har skyddet på jobbet 3 mil bort.
När jag ändå får en ny flaska så tyckte jag att de bara tar av kåpan o sätter på den gamla..
det hela slutar men att jag tar min gamla flaska o åker där ifrån till en som löste det smidigare och jag slapp åka 6 mil i onödan. men tack för .:såjaponken :pannkyss

Last edited:
Sicken pajkastning det blev boys!:fart

Lugn i stormen och tack för tipsen!

Jag lämnade tuben till en gammal jobbarpolare som har mekfirma, han kirrade det hela för ett par hundringar ink. ny utbytestub som var fan så mkt fräschare än den gamla skabbtuben.

Provsvetsade igår och allt funkar kanoners. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...