Tja e ny här på forumet och med hoj på väg! Har precis kommit hem från första turen med hojen då ja tog kortet tidigare idag. Men de e så att de inte sitter några backspeglar på min hoj och när ja var inne på byn och snurra ett par varv så han jag me att se snuten 2 gånger dock utan att möta dom. Jag känner att ja gärna vill behålla lappen så länge de går då de var snuskigt kul att köra motard!!
Så tänkte bara fråga om de e någon som vet va de e för straff om man blir stoppad utan backspeglar? Typ om de e någon som kanske har personlig erfarenhet av de? Och sen e mitt fram däck tydligen olagligt (grabben ja köpte maskinen av sa att de va nått bandäck av nått slag) och tänkte samma sak där. Va som händer om man blir stoppad? E de bara ajabaja eller blir de långa fängelsestraff tro? Och sen en sista fråga, har sett en massa folk som gjort lite snygga lösningar här på forumet med minibackspeglar (typ vidvinkelbackspeglar) e de lagligt att köra med två såna istället för dom stora orginalspeglarna? Vet att de redan finns en massa trådar om de e lagligt utan backspeglar men har inte sett någon om vad de blir för påföljder utan backspeglar eller med minibackspeglar! Blev lite mycket men hoppas de går bra ändå. Tacksam för svar!