påföljder för häftigt avgassystem?

Fängelse med straff påsättning i röven varje fredag medans du tittar på repriser av så ska det låta...

Ombes med lite böter förmodligen.....

Fängelse med straff påsättning i röven varje fredag medans du tittar på repriser av så ska det låta...

:rolleyes: Åååh ständigt dessa lustigkurrar :dummer som skall göra sig roliga på andras beKostnad!

OM dom skulle mäta Db-nivå osv så får du säkert en 2a på ljudnivå vilket innebär ombes. Kan tänka mig att det inte blir värre än så ;) Bara mina idéer :)

Vad menar du?
Beror det på straffskalan vilket helsystem du skall köpa?

Tror att polisens hemsida har en lista där det står vilka böter de olika helsystemen ger:D

vilken humor shit asså....
är det inte trist när du kollar omkring dig o upptäcker att det bara är du själv som skrattar åt dina skämt.:??:huvet

fan är det ingen som åkt fast som kan berätta va han fick böta:? o vilka påföljder..?? kör alla orginal avgassystem här eller..??:D :confused:

jag fick föreläggande och fick åka till SBP, dock inga böter.
Men kan dom inte göra en mätning så är det bara att neka, mitt fall var solklart då jag hade öppen megafon vid tillfället:tungan , jag var på väg att köra olagligt streetrace..
gå in och kolla vad det är för krav vid db-mätning, ska inte finnas något som ljudet kan studdsa tillbaka inom en radie på 100m... tror jag det var..

mitt fall var solklart då jag hade öppen megafon vid tillfället

Äsch, vaddå? "Snälla konstapeln, berätta då för mig hur många decibel jag spyr ut."
Det är ju bara att neka, i värsta fall hämtar de väl sin mätare..som jag för övrigt har för mig att de inte kan/får använda.

Fast när jag tänker efter igen så tror jag det finns en punkt i protokollet som heter "Ljuddämpare ej effektiv". Då åker man ju dit i vilket fall. :gnissla

men om man har protokollet med då, där det står att den ger 102 decibel (gräns 103) kan då polisen begära ombesiktning ändå?!

Om jag lånar tråden lite då.. Säg att man har ett helsystem som i mitt fall inte låter så mkt vid normalkörning, går det garanterat inte igenom bes. bara för att eller har det i regel bara att göra med hur/vilken lycklig/dagsform bes.mannen är/har? Avancerat va?

Äsch, vaddå? "Snälla konstapeln, berätta då för mig hur många decibel jag spyr ut."
Det är ju bara att neka, i värsta fall hämtar de väl sin mätare..som jag för övrigt har för mig att de inte kan/får använda.

Fast när jag tänker efter igen så tror jag det finns en punkt i protokollet som heter "Ljuddämpare ej effektiv". Då åker man ju dit i vilket fall. :gnissla

:dummer

Dom gånger jag blivit stoppad så har dom aldrig komenterat ljudnivån.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT