Påbackad MC, f*n vad irriterad jag blir

Skalman skrev:
Tack för all sympati och alla tips :bow . Farsan, han som äger bågen (försäkringsbolaget är medveten om att jag också nyttjar hojen så det är ingen skenförsäkring), har ringt försäkringsbolaget och det kommer säkert att lösa sig. De vill ha alla uppgifter och ska ta kontakt med bilägarens f-bolag osv.

Jag ska göra allt som står i min makt för att han ska få så kännbart straff som möjligt - både ekonomiskt till mig och böter/körkortsindragning för smitningen. :) Så lätt jävlas man inte med mig.

Hörde nu precis att bilen är oförsäkrad. Ytterligare ett brott som idioten ska få böta för :D

Edit: Tror jag ska köra och spana in: Lamin T. Korsörvägen 22B, Malmö....

Hmm. Du ska nog vänta lite och se hur det löser sig med pengar från försäkringsbolag eller liknande innan du går till handgripligheter. Fast åka förbi med kamera och dokumentera skadorna på hans bil kanske inte är fel :rolleyes:

Lycka till och håll oss uppdaterade

Nejdå, inga handgripligheter här inte. Det får farbror blå sköta =) Men jag vill gärna ha koll på personen ifråga, han ska inte tro att han kommer undan i alla fall.

Ägaren av bilen är en ung, mörkhyad "nysvensk". Detta sagt utan att på något sätt vara rasistisk, endast konstaterande av fakta.

Pratade med en av hans grannar idag, därav vetskapen om vederbörandes ursprung.

Last edited:
Hade han körkort då? Kan någon av vittnena kanske identifiera föraren? Vore ju trevligt om han åkte dit lite..

1930:- är självrisken om det går via trafikförsäkringsföreningen som en parkeringsskada det är 5% av basbelopppet.

Men i ditt fall ska det inte göra det för du vet ju vem som kört på din hoj.

Men du lär få ligga påom det ska hända nåt, gör skadeanmälan till ditt bolag, och polisanmälan.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman