På väg till tyskland

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Ska till Tyskland och hämta 2 hojjar den 26.e
Vad är billigt att handla där förutom sprit då?
Hjälmar, däck el?
Något bra ställe att stanna på?
Kommer att hållas i östra delarna runt Leipzig.
Något speciellt att tänka på?

//Robban
 
Robban skrev:
Ska till Tyskland och hämta 2 hojjar den 26.e
Vad är billigt att handla där förutom sprit då?
Hjälmar, däck el?
Något bra ställe att stanna på?
Kommer att hållas i östra delarna runt Leipzig.
Något speciellt att tänka på?

//Robban

har hört att skinn ska va relativt billigt... kolla upp det där med däck oxå, kan ju va intresant, www.louis.de va det väl som hade mkt prylar?
jag e kass på tyska så fattar inte riktigt vad det står på sidan.
 
Last edited:
Robban skrev:
Ska till Tyskland och hämta 2 hojjar den 26.e
Vad är billigt att handla där förutom sprit då?
Hjälmar, däck el?
Något bra ställe att stanna på?
Kommer att hållas i östra delarna runt Leipzig.
Något speciellt att tänka på?

//Robban

Det finns ett ställe som heter Louis, har filial bl a i Hamburg, www.louis.de.
De kan ha billiga hjälmar och annat till hojen. Vid utförsäljningar dumpar de priserna. Annars är tysk öl billig och god. :)
 
Robban skrev:
Ska till Tyskland och hämta 2 hojjar den 26.e
Vad är billigt att handla där förutom sprit då?
Hjälmar, däck el?
Något bra ställe att stanna på?
Kommer att hållas i östra delarna runt Leipzig.
Något speciellt att tänka på?

//Robban

Finns ytterligare 2 stora mc-tillbehörsfirmor i Das Vaterland - Hein Gericke(numera bara Gericke har jag för mig...) samt Polo.
Finns i så gott som ALLA större städer samt har BRA priser på det mesta man kan behöva till sin moppe.

Det enda du ska vara riktigt noga att tänka på är att du får med dig Fahrzeugbrief samt att den identiteten överensstämmer med cykeln du ska inhandla.
Fast det där visste du säkert redan om....

Lycka till!
 
Det mesta är billigare så tex däck kan du passa på att handla, om du får plats med nått annat än spriten :rolleyes:
 
El Presidente skrev:
Finns ytterligare 2 stora mc-tillbehörsfirmor i Das Vaterland - Hein Gericke(numera bara Gericke har jag för mig...) samt Polo.
Finns i så gott som ALLA större städer samt har BRA priser på det mesta man kan behöva till sin moppe.

Det enda du ska vara riktigt noga att tänka på är att du får med dig Fahrzeugbrief samt att den identiteten överensstämmer med cykeln du ska inhandla.
Fast det där visste du säkert redan om....

Lycka till!


Du får ursäkta om du redan känner till detta, men annan sak som är bra att veta är att datum för "ersten registrierung", som betyder första reg, ska vara med. Annars kan hojen vara en annan årsmodell än dom utger den för att vara. Tysklands registreringssystem fungerar mycket olikt vårat här hemma. Dock är detta ingen garanti på att årsmodellen stämmer. Köper man exempelvis en 03:a av en handlare år 2004 så blir det en 04:a i papprena.

mvh Berra
 
Muskedunder skrev:
Du får ursäkta om du redan känner till detta, men annan sak som är bra att veta är att datum för "ersten registrierung", som betyder första reg, ska vara med. Annars kan hojen vara en annan årsmodell än dom utger den för att vara. Tysklands registreringssystem fungerar mycket olikt vårat här hemma. Dock är detta ingen garanti på att årsmodellen stämmer. Köper man exempelvis en 03:a av en handlare år 2004 så blir det en 04:a i papprena.

mvh Berra
[Besserwissermode /ON] Erste Zulassung heter det, därav EZ i annonserna. Betyder alltså tid för första registrering. Tillverkningsår är sällsynt att man öht ser. Vid import till Sverige så har visst SBP i många fall möjlighet att kolla med generalagent på ramnummer och pss få fram rätt tillverkningsår oavsett när fordonet är registrerat första gången. Men läser man annonser så lär det stå EZ som alltså är "uttagningsår". EZ framgår f.ö. av Fahrzeugbrief/KFZschein.[Besserwissermode /OFF]
 
HansJ skrev:
[Besserwissermode /ON] Erste Zulassung heter det, därav EZ i annonserna. Betyder alltså tid för första registrering. Tillverkningsår är sällsynt att man öht ser. Vid import till Sverige så har visst SBP i många fall möjlighet att kolla med generalagent på ramnummer och pss få fram rätt tillverkningsår oavsett när fordonet är registrerat första gången. Men läser man annonser så lär det stå EZ som alltså är "uttagningsår". EZ framgår f.ö. av Fahrzeugbrief/KFZschein.[Besserwissermode /OFF]

Just det, så hette det
 
Du har Louis i Berlin, Frankfurt a.d. Oder, Lübeck, Braunschweig och Halle. Dessa städer ligger i "östra" Tyskland.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top