På väg till Tchad

Får lägga ut lite truppmina 12 runt tältet ifall dom små kräken går till anfall:tungan

Jadu... Endast fantasin sätter gränser.
Vi kan nog iaf vara överens om att om en sån där liten rackare går till anfall så har han mött sin överman, om den stupar för en fordondsmina 13 :) en hagelskur eller min KABAR spelar kvitta. :D

Skämt åsido så ska det bli skönt att komma till värmen snart :rock

Jadu... Endast fantasin sätter gränser.
Vi kan nog iaf vara överens om att om en sån där liten rackare går till anfall så har han mött sin överman, om den stupar för en fordondsmina 13 :) en hagelskur eller min KABAR spelar kvitta. :D

Skämt åsido så ska det bli skönt att komma till värmen snart :rock

Inte långt kvar, snart är jag i värmen :)

vilken omgång skulle du åka med? (ej DATUM utan omgång)

Vill oxå åka juu!! men kommer ställas i beredskap nu iaf så de kanske kan bli någe för mig oxå förhoppningsvis!!
ta de lugn där nere nu!!

Rätt säker på att den hette truppmina 12 när jag gjorde lumpen (90-91) men blev fordonsmina i den vevan.

Gäller att ha politisk korrekta namn.
Det är som Slappa skriver. Skälet till namnbytet var att Sverige skrev på ett avtal som gjorde person- och truppminor som utlöses av att man trampar på dem förbjudna. Dock får man fortfarande ha dem om man utlöser dem själv med någon typ av fjärrkontroll/snöre har jag för mig.

Det är som Slappa skriver. Skälet till namnbytet var att Sverige skrev på ett avtal som gjorde person- och truppminor som utlöses av att man trampar på dem förbjudna. Dock får man fortfarande ha dem om man utlöser dem själv med någon typ av fjärrkontroll/snöre har jag för mig.
Men 12:an utlöstes väl inte av att man trampade på den?

Men 12:an utlöstes väl inte av att man trampade på den?

På den tiden jag riggade den så utlöstes den med snubbeltråd, som med fördel kunde spännas i en fåra i marken så att den utlöstes av att man trampade i fåran (som man givetvis täckte med löv/snö).

På den tiden har jag för mig att den fanns med plastkulor också, inte samma anslagsenergi, men fan så mycket svårare att hitta och plocka ut ur kroppen, vilket ledde till längre sängtid för den lede fi...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman