På väg hem från Rättvik...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Efter att varit och kört lite i Rättvik i lördags, så blev det en sväng förbi Insjön och ett stort känt postorderföretag där :) Sedan bar det av mot Falun och det slumpade sig så att jag tog vägen rakt österut från Insjön och som så småningom mynnar ut på väg 293 (mellan Falun och Borlänge). Det måste vara en av Sverigest absolut ballaste hoj-vägar!!!! upp-och ner och höger-och-vänster hela tiden! Det var nära att jag lastade ur hojen bara för att provköra, men tiden medgav det inte tyvärr.

Har ni vägarna förbi med motard - avsätt ett par timmar där! :tummenupp

(mötte för övrigt en Husa som försökte sig på lite bakhjulsåkning :) Någon bekant ?)

Den vägen är välkänd i hojkretsar, undrar vad de boende efter vägen tycker :)

TomK skrev:
Efter att varit och kört lite i Rättvik i lördags, så blev det en sväng förbi Insjön och ett stort känt postorderföretag där :) Sedan bar det av mot Falun och det slumpade sig så att jag tog vägen rakt österut från Insjön och som så småningom mynnar ut på väg 293 (mellan Falun och Borlänge). Det måste vara en av Sverigest absolut ballaste hoj-vägar!!!! upp-och ner och höger-och-vänster hela tiden! Det var nära att jag lastade ur hojen bara för att provköra, men tiden medgav det inte tyvärr.

Har ni vägarna förbi med motard - avsätt ett par timmar där! :tummenupp

(mötte för övrigt en Husa som försökte sig på lite bakhjulsåkning :) Någon bekant ?)
vägen kalas rexbo ring 99 hade jag en duke2 ingen annan hade nån sm så jag åkte själv över 400mil på den vägen den sommarn hoppas du hade kul i rättvik jag ska försöka att fåihop husan i veckan så jag får piska lite oxå :gnissla

Finns det några trevliga bilder från helgen i Rättvik? Jag glömde ju helt av att åka ditt :gnissla

Kör ni fortfarande på Rättviksbanan ?
Har inte hört att ni kör där mera men man kanske inte platsar :(

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back