På Två Hjul

Moneyline

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
k7 750
Den 27:e är det Mässan "På två hjul" i Älvsjö.
Vid hyfsat väder tänkte jag att man kunde ta en åktur på två hjul till just... Två hjul. :va

Är det fler som ska gå på mässan och än inte gett upp hoppet så bumpa i tråden :tummenupp :fakta

Hyffsat saltfritt så kan d va kul att sparka igång en sväng mitt i vintern. Annars så har jag planerat att köra i norrland och på gotland i vinter för där är det just saltfritt.

Vet inte hur du tänker men att åka hoj 27:e JANUARI kan bli tufft. ;)

är la inga problem bara det är torrt....bild tagen sent i dec..

a11952b873ba74a92e3c0ead98602e21.jpg

TS: Kul idé men träligt att knalla omkring i skinnställ och grejer inne på själva mässan, åka utan ställ är big no-no :)

måste finnas smidigare och varmare ställ att åka i än skinn om man ska förlänga säsongen. Annars får du ringa nån glad bilist som levererar mysiga mjukisbyxor åt dig :-P

Hyffsat saltfritt så kan d va kul att sparka igång en sväng mitt i vintern. Annars så har jag planerat att köra i norrland och på gotland i vinter för där är det just saltfritt.

Är det inte bra att dom saltar om man ska köra hoj?
Lr? :va

är la inga problem bara det är torrt....bild tagen sent i dec..

a11952b873ba74a92e3c0ead98602e21.jpg

TS: Kul idé men träligt att knalla omkring i skinnställ och grejer inne på själva mässan, åka utan ställ är big no-no :)

December de senaste åren har varit hyffsat snöfritt fram till mellandagarna... förra året var väl ett undantag vad gäller snö och kyla överhuvudtaget.

Är det nåt man tänker på när man ska ut å köra hoj i snön lr?
Jag kör iaf hellre på saltad väg med lite grepp iaf!

Används det inte salt är det i regel sandat, jag vet inte vad som ger bäst grepp...skulle inte vilja ha något av det..

Jag har skaffat kold kutters (Lr va dubben hette) som ska i däcken i vinter. På snö blir det som att köra offroad men på is är det nästan som asfalt. Går lätt att komma upp på bakhjulet iaf.
Saltet är så grisigt att få överallt på hojen och helt kliniskt rent är svårt att få eftersom d i regel är kallt att tvätta på vintern även i tvätthall.

Lätt att jag drar till mässan, men jag ser inte riktigt vitsen med att ta hojen dit, kommer inte va så gött att knalla runt där en hel dag i mc-ställ. Kommer ändå inte finnas några provkörningsmöjligheter...

Jag har skaffat kold kutters (Lr va dubben hette) som ska i däcken i vinter. På snö blir det som att köra offroad men på is är det nästan som asfalt. Går lätt att komma upp på bakhjulet iaf.
Saltet är så grisigt att få överallt på hojen och helt kliniskt rent är svårt att få eftersom d i regel är kallt att tvätta på vintern även i tvätthall.

Du ska vara med på Luciakörningen förstår jag..... Trevligt:tuttar

Back