På söndag blir det böter - äntligen säger jag!

Någon jurist som kan definiera den juridiska termen, menligt framförande av motorfordon, på ett konsekvent och lättfattlig sätt för en lekman?

SMS på en smartphone idag.....

En av få gånger som man faktiskt (just nu iaf) kan konstatera att "det var bättre förr", då det fanns fysiska knappar på telefonen. Då kunde man utan problem skriva långa sms utan att släppa ögonen från vägen ö.h.t, bara man hade lite fingertoppskänsla.

Vi är inte så långt ifrån att kunna diktera meddelanden (fungerar ju redan rätt bra i staterna) och presentera mycket visuell information direkt framför oss (google glass) så framtiden blir nog bättre än "förrtiden". Men just nu är det dock bra att frågan belyses lite extra.

Vi har haft lag mot att snacka i telefon nar man kor ett par ar nu i England, helt sjukt. Skulle gissa att dom flesta gor det fortfarande men man agnar numer en del uppmarksamhet att ha koll runt omkring sig, sa man ser om snuten dyker upp.

Alltsa mer uppmarksamhet pa snutletande, och mindre pa trafiken omkring sig. Vansinne.

SMS och surf ar ju helt tokigt men hur fan tror dom dom kan lagstifta bort beteendet?

Ogenomtankt skitlag i mina ogon.

Jag tycker de har gjort det ganska bra! Och inte så svårbedömt eller svårtolkat som i Sverige heller. Tändningen ska vara av så messande stillastående i kö kan ge böter!:tummenupp Lysande för oss på hoj. :)

Här är det nolltolerans för alkohol men mobilen kan vi inte släppa men konsekvenserna för mig blir väl inte mindre för att orsaken är mobilen istället för alkohol. :va

Enligt Mythbusters så är det farligare att prata i telefon än att köra påverkad (dom har testat med alkohol),
skillnaden är att man kan släppa telefonen, men inte nyktra till på en millisekund.

Varför inte bygga in en Faraday-bur i alla bilar, då kommer du inte ha någon mottagning.
Det blir till att stanna, kliva ut och sedan ringa :rofl

Första som gråter ut i tidningen. Att han körde på fel sida av vägen och pillade med telefonen samtidigt borde tydligen inte spela någon roll.
Hur kan man ens ha missat denna nya lag när det stått i tidningar, nämnts på tv och stått på nätet.

http://www.expressen.se/nyheter/48-aring-atalas-for-mobilprat-vid-ratten/
"Han stoppades av polisen när han körde på fel sida av vägen.
– Jag kände inte till den här nya lagen, jag blev chockad när polisen berättade för mig att det var olagligt, säger Gabriel Hanna."

Första som gråter ut i tidningen. Att han körde på fel sida av vägen och pillade med telefonen samtidigt borde tydligen inte spela någon roll.
Hur kan man ens ha missat denna nya lag när det stått i tidningar, nämnts på tv och stått på nätet.

– Jag kände inte till den här nya lagen, jag blev chockad när polisen berättade för mig att det var olagligt, säger Gabriel Hanna."

You can't fix stupid. :dummer

Så länge jag såg bilen (minst 20 min) så stod den kvar på vägen, hon väntade tydligen på att jag skulle "ångra min oförskämdhet.."
.. och vi är nu skilda sen -94....Lyckligtvis.:tummenupp

"ångra min oförskämdhet", hahahaha. :rofl

I ett sånt läge så är det bara att springa som att huset brinner. :D

Hon: "gnat, gnat, gnat..."
Han, ledsnar: "Vaffan, är det du eller jag som kör?"
Hon: "Åh, herregud, vet du inte ens det!?!"
:tungan:hej

hahaha, nästa vändning;
- "Tycker du jag är tjock förresten?"
- " Nej."
- "JOOO DET TYCKER DU."
- "Nej"
- "Jag blir inte arg om du säger att jag är tjock, man ska vara ärlig!"
- "Ok, du är tjock."
- " VAA; TYCKER DU JAG ÄR TJOCK?!"

:glömdet:brinnerup

Haha :rofl

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...