På med långkallingarna till helgen

Ser onekligen gött ut! Isdubbarna? :tummenupp

Var nere i -8 inatt enligt utetemperaturen utanför mitt fönster vid midnatt så det blev ju lite svalt ändå. Nu är det iaf uppe i -5. Men våren närmar sig snart....vill jag tro! :tummenupp

Robster skrev:
Jodå.....vi var ett gäng som körde igår!

Det var inte alls roligt..... :lol

Nästan så man började gilla vinter.

Robban

Damn, varför sålde jag Kvarnan :huvet

GSXR1100R skrev:
Kallt som satan va det iaf i natt när man skulle hem, tur att man hade tankat glykol på Fagans :fyllisar

Stort tack till Rogerr som såg till att fylltrattarna tog sig hem utan köldskador.

"Skulle tro att det var lite så här"

Drogen öl!

Polisen går nu ut med en varning till alla män som frekvent besöker nattklubbar eller krogar att vara vaksamma när de blir bjudna på drinkar av kvinnor. Kvinnor använder nämligen en "date rape" drog kallad "öl" för att kunna slå till mot intet ont anande män.

Denna drog kommer i flytande form och finns tillgänglig nästan överallt.

"Öl" används av kvinnor för att enklare övertala hjälplösa manliga offer att följa med dem hem. Kvinnor behöver bara övertala en man att konsumera ett antal av dessa "öl" och sedan fråga honom om han vill följa med hem för lite oskyldig sex, en enkel teknik som lämnar de flesta män oförmögna att tacka nej.

Efter ett flertal "öl", kan män till och med komma att ha sex med oattraktiva kvinnor.

Effekterna av drogen är att män vaknar dagen efter med ett dåligt minne av natten, en hemsk huvudvärk och en svag känsla av att "nått hemskt har inträffat". Vissa män med extrem otur blir av med hela sitt livs besparingar i En fälla kallad "förhållande".

I extrema fall har kvinnor ertappats med att fånga oskyldiga män under en lägre tid genom en bluff kallad "äktenskap".

Tydligen är män mycket mer mottagliga för denna typ av "bluffar" så fort "öl" serveras.

NÄSTA helg har jag stora planer på att ge mig ut o gazza...igen.
Hoppas att det finns ngt fint fik öppet för lite stugvärme då....

Fortsätter denna tråden då den ju handlar om vädret.

Nån som kan förklara för mig vad det är som hänt?!
Så här lång o trist, kall (inte i rena minusgrader då men rå), snöig och jävlig vinter kan jag inte minnas på många många år.
Nån som har statistik? Det jag minns är att det började snöa på annandagen och sen dess har den legat. Har det varit snö o vinter såhär länge innan?

Jag är så trött så trött så trött på detta nu. :gråta

Regn, regn och åter regn. Börjar också lessna på detta nu. GE MIG SOL OCH VÄRME NU!

Och ett nytt ryggskydd....

Tyckte definitivt inte att det var kallt ute idag, när jag körde hem min ny aMC mellan Hbg-Mö....gick hur bra som helst. Inga långkalsningar heller. :tummenupp

Fast: Det funkar med underställ, och allvädersställ. Enda som behövs..förutom stövlar, handskar och hjälm förståss. :D

Jag tänkte på att kanske ta premiär rundan imorrn....men u never know

kanske ska snöa i natt......

Maverick_ou812 skrev:
Ni kan göra precis va fan ni vill i helgen, själv har jag lessnat totalt på detta jä"*%¤# vädret. :gnissla Det enda jag begär är att snön är borta tills nästa helg!!!! :huvet

Vi startar ett eu-projekt!

Resultatet av projektet ska visa skillnaderna i klimatet med tanke på växthuseffekten om man bygger ett djävligt STORT växthus över/kring häckeberga med omnejd kontra klimatet utanför nämnda växthus.

En mkt viktig faktor är att man måste se till att ha höga halter koldioxid i växthuset. Det är här vi kommer in i bilden.

Samtliga RR inkl hangarounds förbinder sig att bidra med minst 10 mils körniing i växthuset/vecka under vinterhalvåret (på sommaren får pensionärernas riksorganisation ansvaret för koldioxidhalten medan vi ser till att öka på koldioxidhalten utanför). På så vis säkrar vi att klimatet blir varmare utanför växthuset på lång sikt.

Under uppbyggnaden borde även projektet kunna bidra till att arbetslöshets-siffrorna hyfsas till. Flera arbetstillfällen skapas även efter uppbyggnaden, det krävs nog lite underhåll långsiktigt också.

Nå, hur driver vi nu igenom detta?

Last edited:
mja vi byggde vårt hus 22:e februari förra året och då snöade det som mest under hela 2005. Så kom inte o säg att de inte va skitväder vid denna tiden förra året :4skrika :rofl

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026