På jakt efter ny hoj, kan man få lite råd:)?

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
KTM RC8 R -12
I dagsläget kör jag en R1a 09. Kör ca 10-20 bandagar per säsong. Gillar att wheelia, långt.

Jag är 191. Vilket gör att jag väljer bort många hojar. Säkert att det går ändå, men nej.

De hojarna jag väljer mellan:

KTM RC8R: Gillar motorkaraktären, påminner om min R1. Gillar twinvridet, känns mer äkta.
Hyfsat billig, men är inte top of the line...

BMW S1000RR: Bästa hojen för bana... men ingen twinkänsla. Inte lika mycket karaktär som Ktm... Bmw börjar bli lite vanlig.. dyr..

Jag sitter bra på båda... ska bara bestämma mig...

Vad tycker ni? :dummer

Enda nackdelen med BMW:n vad jag kan komma på är att den inte har en twin om man nu föredrar det.
Har inte provat en RC8 än.
Kör du mycket bana skulle iaf jag välja tysken, stabil, lätt och liten och går som ett cp :tummenupp

PreCis är det något BMW:n saknar så är det en motor ja iaf en twinmotor för att vara fulländad. Att gå från en twinkaraktär hoj till den kommer bara att kännas orkeslös, sen hur kul är det att se att var tredje hoj är just BMW:n. Sen det där med billig försäkring till den, är snart borta då det börjar kraschas rätt så friskt med dom:crash

Ktm:en har fått beröm för just sitt chassi går knappt att hitta en bättre "banhoj" lätt val jö.
Annars är där RSV4 också grym allroundhoj.

Inte funderat på en Ducati?
Sedan Panigalen kom så finns det ju massor av 1098/1198 till rimliga pengar.

Det jag ogillar mest med BMW'n är att den är så svår att wheela. Den lyfter ju bara nån dec innan den tvärt klipper och slår ner :(
Jädra anti-wheelie :D

Nä, skämt åsido, men så är det ju. Jag önskade att den kunde ha TC inkopplad och ändå gå att wheela utan att man måste knappa om inställningar. Gillar du bus och twinkaraktär men ändå vill ha TC+QS så RC8 + Bazzaz :tummenupp
Chassit har ju fått mkt beröm vid bankörning.

Personligen så gillar jag toppeffekt och RC8 känns skapligt klenare än min gamla Gixxer så för mig hade valet ändå fallit på Beemern. (Twin är inte min grej)

Last edited:
Enda nackdelen med BMW:n vad jag kan komma på är att den inte har en twin om man nu föredrar det.
Har inte provat en RC8 än.
Kör du mycket bana skulle iaf jag välja tysken, stabil, lätt och liten och går som ett cp :tummenupp

Ja, jag e med dig... helt klart...men men.. twiiiin

PreCis är det något BMW:n saknar så är det en motor ja iaf en twinmotor för att vara fulländad. Att gå från en twinkaraktär hoj till den kommer bara att kännas orkeslös, sen hur kul är det att se att var tredje hoj är just BMW:n. Sen det där med billig försäkring till den, är snart borta då det börjar kraschas rätt så friskt med dom:crash

Ktm:en har fått beröm för just sitt chassi går knappt att hitta en bättre "banhoj" lätt val jö.
Annars är där RSV4 också grym allroundhoj.

Gillar Rsvn, men även den känns för liten...

Om du vet vad du talar om blir jag jävligt sugen på Ktm;)

Det jag ogillar mest med BMW'n är att den är så svår att wheela. Den lyfter ju bara nån dec innan den tvärt klipper och slår ner :(
Jädra anti-wheelie :D

Nä, skämt åsido, men så är det ju. Jag önskade att den kunde ha TC inkopplad och ändå gå att wheela utan att man måste knappa om inställningar. Gillar du bus och twinkaraktär men ändå vill ha TC+QS så RC8 + Bazzaz :tummenupp
Chassit har ju fått mkt beröm vid bankörning.

Personligen så gillar jag toppeffekt och RC8 känns skapligt klenare än min gamla Gixxer så för mig hade valet ändå fallit på Beemern. (Twin är inte min grej)

Inga problem att pg om för lek på gata. Mest bana jag vill ha tc. Aldrig riktigt fått förtroende för bazzaz...hmmm!?

Tack, får hela tiden höra motsatsen...! ;) . Ja vet inte.. men jag tycker faktiskt de e rätt fula...:D Om man får säga det;)

det får man..jag skulle aldrig sätta mig på en kwack själv..andra kanske tar illa vid sig :p

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti