På hoj Miami-LA sommaren 2010

Jaha, då är det väl lika bra att lägga in ett förslag till hela resan. Jag har försökt hålla mig borta fr de större vägarna men vissa avsnitt finns. Möjlighet till stopp i större städer finns också inlagda lite då o då. En stickare genom Mexico kanske inte är fel. Funderade över hur Florida skulle korsas, hålla sig till östra kusten eller som på kartan både östra o västra. Nåja, det kommer att finnas många tillfällen att ändra i rutten, det är ju trots allt 2 år kvar.

tycker den ser kanon ut .....i'm in...

Det finns vissa nackdelar med att köra sporthoj i Amerikat. Polistätheten är ofta väldigt tät. Jag tror också att man kan få upp till 10år i buren för fortkörning i Florida. Det är visst nån ny lag, vet inte vilka kriterier man måste uppfylla. Vägarna är raka eller, i Florida åtminstone, nerlusade med trafikljus.
Att köpa hoj och ta med till Sverige eller att hyra är nog rätt melodi. Jag har hört att det blir något byråkratiskt svammel, som kostar en del pengar, om man köper fordon i en stat och säljer i en annan. Detta var några år sedan och gällde bil, det kan ju ha ändrats.

Det finns vissa nackdelar med att köra sporthoj i Amerikat. Polistätheten är ofta väldigt tät. Jag tror också att man kan få upp till 10år i buren för fortkörning i Florida. Det är visst nån ny lag, vet inte vilka kriterier man måste uppfylla. Vägarna är raka eller, i Florida åtminstone, nerlusade med trafikljus.
Att köpa hoj och ta med till Sverige eller att hyra är nog rätt melodi. Jag har hört att det blir något byråkratiskt svammel, som kostar en del pengar, om man köper fordon i en stat och säljer i en annan. Detta var några år sedan och gällde bil, det kan ju ha ändrats.

2010 kommer Honda ut med en stealth version av CBR1000rr. Håller man mer än 250 km/h blir den osynlig :näsblod

Jag har varit inne på samma sak själv.
Betänk att det är en dj-t lång resa och fundera både en och två gånger hur den ska genomföras.
Highways i florida (I95 och Florida turnpike) är 70mph i hastighetsbegränsning. Jag har brukat ligga i runt 80mph och har hittills inte blivit stoppad någon gång.
Det kan ju vara smart att ha med i beräkningen att man inte ska behöva köra mycket fortare än resten av trafiken.
Gör man sån tripp i usa så gör man väl den för att hinna se lite också.

Skeppning över från Miami-sthlm kan jag hjälpa till med om ni vill. (Räkna med 5000skr/hoj i frakt.)

Gällande intullning, intyg besiktning i sverige etc så vet jag inte hur det är med japshojar för jag har inte tagit hem några.
Hd´s däremot har vi tagit hem några stycken och det har inte varit något bekymmer och det jag oroar mig här är intygen. Om det går att få tag i dom helt enkelt men det kanske det är någon annan som vet.

Hur ni är gör så tror jag att ni får en otrolig upplevels.

Jag är på! Fast då vill Jag köra harley i Jeans å line med lite skit i en packväska i läder på sidan. Enda gången i livet man kan köra harlery så då vill Jag passa på.

Skeppning över från Miami-sthlm kan jag hjälpa till med om ni vill. (Räkna med 5000skr/hoj i frakt.)
Grymt! då är jag på med en lagom raekad harley :tummenupp

Last edited:
Jag har varit inne på samma sak själv.
Betänk att det är en dj-t lång resa och fundera både en och två gånger hur den ska genomföras.
Highways i florida (I95 och Florida turnpike) är 70mph i hastighetsbegränsning. Jag har brukat ligga i runt 80mph och har hittills inte blivit stoppad någon gång.
Det kan ju vara smart att ha med i beräkningen att man inte ska behöva köra mycket fortare än resten av trafiken.
Gör man sån tripp i usa så gör man väl den för att hinna se lite också.

Gällande intullning, intyg besiktning i sverige etc så vet jag inte hur det är med japshojar för jag har inte tagit hem några.
Hd´s däremot har vi tagit hem några stycken och det har inte varit något bekymmer och det jag oroar mig här är intygen. Om det går att få tag i dom helt enkelt men det kanske det är någon annan som vet.

Hur ni är gör så tror jag att ni får en otrolig upplevels.

Hej,

Vi är två kompisar som just nu sitter och planerar att åka i sept 2010.

Vi kommer vara borta ca 4 veckor och planerna är att åka från S-F- till Miami eller tvärt om precis som trådskaparen.

Vi har kollat att hyra HD men vi landar på ca 40.000 per person så jag skulle också tacksamt ta emot tips på hur man kan skeppa hojen för de pengarna!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti