På fyllan idag?

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Hallå allah (Stavfelet är medvetet och inget illa menat!)
Sitter nu i all min ensamhet, full en måndagkväll och sultar efter snus..Någon som är uppe såhär dags och kan bidra med lite bra knep? (Jag ska nämligen köra bil imorgon klockan 10!)

Puss o kram, ses på stan!

Det är du och ca 13.999 som kommer köra onykter på vägen imorgon. Ett bra knep är att ta taxi,buss,tåg eller fixa skjuts. :tummenupp

Therudeboy skrev:
Det är du och ca 13.999 som kommer köra onykter på vägen imorgon. Ett bra knep är att ta taxi,buss,tåg eller fixa skjuts. :tummenupp

Du är inte dum du inte :tummenupp

Therudeboy skrev:
Så jävla rätt. Vara full nu å ska köra 10:oo medför tycker fan jag, att man får stå sitt kast å åka buss...

Nästan lika farligt som jag ska köra hojen hem från jobbet om 2timmar och 51 minuter...

Therudeboy skrev:

Sant som fasen, vi får la se hur det blir imorgon..brukar inte bli så värst bakis, men ölen kanske fortfarande sitter kvar? Vem vet..

Jaja, får väl blåsa i vår alkomätare innan dess!...
Kjuamiz alla som är uppe nu!

Tar ca 2,5 tim för en stor stark att gå ur kroppen. Är du inte hellt hundra på att du inte är ren och kör, ja då kan jag inget annat säga än IDIOT!! :mad:

juha01 skrev:
Tar ca 2,5 tim för en stor stark att gå ur kroppen. Är du inte hellt hundra på att du inte är ren och kör, ja då kan jag inget annat säga än IDIOT!! :mad:

Fan gör som jag drick nu :D :dummer :kocko :yoparty :gnissla

korvgubbe skrev:
För det får du en extra poäng av mig!
Inget man ska ha poäng för, det är en självklarhet att inte köra med alkohol i blodet. Under förmiddagen passerar man definitivt inte tillåtna nivån om man festat hårt. Men jag känner igen det där att man får för sig att det ska gå alldeles utmärkt att köra nästa dag när man är på fyllan... Efter att ha vaknat upp inser man förstås att det var fylletankar.

Egentligen borde man skaffa en sån där alkomätare. Om man festat hårt långt in på småtimmarna är det givet att man är packad som ett ägg tidigt nästa morgon. Andra gånger är det inte helt lätt att avgöra om man försöker räkna på det.

mb skrev:
Inget man ska ha poäng för, det är en självklarhet att inte köra med alkohol i blodet. Under förmiddagen passerar man definitivt inte tillåtna nivån om man festat hårt. Men jag känner igen det där att man får för sig att det ska gå alldeles utmärkt att köra nästa dag när man är på fyllan... Efter att ha vaknat upp inser man förstås att det var fylletankar.

Jag håller med på sätt och vis. poängen fick han för att han stannade hemma trots att det borde vara en självklarhet. men ibland kan man behöva uppmuntran för att göra som man egentligen borde göra ändå..

Som när man fick en slant för att man hjälpte till hemma som barn... Eller som när lapplisorna på något ställe satte presentkort på bilar som parkerat rätt...

...så att uppmuntra någon som gör rätt kan vara ett sätt att få personen att göra rätt nästa gång med!

Last edited:
korvgubbe skrev:
Jag håller med på sätt och vis. poängen fick han för att han sstannade hemma trots att det borde vara en själklarhet. men ibland kan man behöva uppmuntran för att göra som man egentligen borde göra ändå..

Som när man fick en slant för att man hjälpte till hemma som barn... Eller som när lapplisorna i något ställe satte presentkort på bilar som parkerat rätt...

...så att uppmuntra någon som gör rätt kan vara ett sätt att få perosnen att göra rätt nästa gång med!
Jo, det har du rätt i.

Har märkt att man inte kan lita särskilt mkt på vad folk säger på fyllan angående körning nästa dag. Många säger att de kommer att köra, men gör det aldrig efter att ha vaknat upp bakfulla nästa dag. Andra säger att de aldrig skulle kunna tänka sig att köra, men sätter sig likt förbannat i bilen nästa morgon.

Nyheter
H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich